schaap versus lam

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

schaap versus lam

Berichtdoor Barfplaats

helenavantroje
3-sterren

schaap versus lam

Berichtdoor helenavantroje » Wo 02 Jan 2013, 16:31

Ik vraag me af of de voedingsstoffen in schaap en lam heel erg verschillen. Ik beschouw ze nu als 2 verschillende diersoorten, maar is dat terecht?
nienk
5-sterren

Re: schaap versus lam

Berichtdoor nienk » Wo 02 Jan 2013, 16:40

helenavantroje schreef:Ik vraag me af of de voedingsstoffen in schaap en lam heel erg verschillen. Ik beschouw ze nu als 2 verschillende diersoorten, maar is dat terecht?

nee, schaap en lam zijn toch echt 1 dezelfde diersoort. wel denk ik dat qua voedingsstoffen schaap rijker is dan lam, gewoon omdat het ouder is. aan de andere kant heeft een volwassen schaap misschien ook al wel meer rotzooi binnen gekregen dan lam, en is lam daarom gezonder dan schaap. maar beide ligt er maar net aan hoe oud het lam of schaap was.
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Wo 02 Jan 2013, 17:05

helenavantroje schreef:Ik vraag me af of de voedingsstoffen in schaap en lam heel erg verschillen. Ik beschouw ze nu als 2 verschillende diersoorten, maar is dat terecht?

Ik denk dat de "lamb" die ik koop van 'n schaap komt, ik vind er weinig verschil in zitten en zou 't als 1 dier soort rekenen.
Vanaf page 6 van deze site ( at 100%) kan je de vergelijking in voedingswaarde zien tussen Rund-Kalf-Lam -Schaap
http://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cg ... =hbspapers
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”