test giardia

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

test giardia

Berichtdoor Barfplaats

kiara
5-sterren

test giardia

Berichtdoor kiara » Zo 23 Dec 2012, 13:24

heeft iemand de giardia test wel eens gebruikt/gekocht bij idexx laboratories een snap test, werkt met een wattestaafje en druppels soort buisje en dan hat apparaatje zelf?

ik vertrouw hem niet helemaal eerste test was dus volgens de gebruiksaanwijzing pos,2 de test deed helemaal niks ga nu nog derde keer doen,en dan heb ik er nog 2,waren dus 5 in verpakking,dacht is handig hoef ik niet steeds naar de da te rijden,nou dat was achteraf goedkoper geweest, weer eens een miskoop tenminste vind ik,iemand ook ervaring?

ps ga morgen alsnog maar naar de da (als ze open zijn) :(
Juul
5-sterren

Re: test giardia

Berichtdoor Juul » Zo 23 Dec 2012, 23:28

Geen ervaring, ik weet alleen dat de ontlasting niet te oud mag zijn omdat de cysten dan vaak niet meer aantoonbaar zijn.
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Ma 24 Dec 2012, 00:21

nou van 3 dagen,maar ga maar kijken of mijn da er morgen is ik vertrouw het niet meer,ben ook maar begonnen met de diameeraarde, :-[
TuttiFrutti
3-sterren

Berichtdoor TuttiFrutti » Ma 24 Dec 2012, 08:22

Snapstests zijn sowieso niet 100% betrouwbaar (dat wil niet zeggen dat het niet goed is hoor). Daarnaast is het met giardia lastig te onderzoeken omdat het niet altijd uitgescheiden wordt met de ontlasting. In principe moet je dus ontlasting hebben van een paar keer per dag, zeg 3, en van dat mengseltje je onderzoek doen  ;)
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Ma 24 Dec 2012, 13:08

nou da is niet open vandaag maar wacht wel 3 weken,ben nou toch al begonnen met de diameeraarde en denk dat ik het dan maar opstuur naar het woud dat lijkt mij wel wat,en dan maar weer wachten met enten(moet nog laatste prikje hebben en ze is van 3 september) :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”