Lam uitsluitdieet te eentonig?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Henriette69
1-ster

Berichtdoor Henriette69 » Zo 16 Dec 2012, 20:48

Hallo, ik ben nieuw hier, mijn naam is Henriette en ben 43, ik heb een rottweiler teefje Shiera, van 4 jaar jong, ik heb haar van marktplaats geplukt toen ze 8 maand jong was, ze had ernstige allergie klachten.  Ben een tijdje geleden overgestapt van dure dierenarts brok op KVV, het gaat opzichte redelijk alleen is het enige waar ze goed op reageert lam. Ben begonnen met energique maar dat laat ze na een tijdje staan en klachten bleven, daarna Duck lam/rijst ( maar daar zit ook kip in verwerkt, dus allergische reacties) daarna nog heel even smuldier rund geprobeerd maar daar werd ze echt ziek van. Daarna lotgering uitsluitdieet lam( na een paar keer eten, lust ze het niet meer en gaat spugen) Nu heb ik haar op Natu-dog staan en dan de versie alleen lam, verder geef ik haar puur natuur probiotica erbij, en dit gaat redelijk goed.

Nu mijn vraag aan jullie, ik kan haar dus maar 1 soort vlees geven, krijgt ze zo wel genoeg voedingsstoffen en vitaminen binnen? of is dit op het lange termijn schadelijk?

Alvast bedankt.
nike
2-sterren

Re: Lam uitsluitdieet te eentonig?

Berichtdoor nike » Zo 16 Dec 2012, 20:58

Op zich als je geen vitaminen en mineralen toevoegd is 4 diersoorten eigenlijk wel een pre, al moet ik zeggen dat ik meerdere honden in mijn omgeving heb die al 4 tot 5 jaar op 1 smaak zonder toevoegingen van vitaminen en die zijn inmiddels allemaal de 10 voorbij en zien er perfect uit. Dus aah
Maar als lam goed gaat en andere smaken niet dan kan je naast je probiotica natuurlijk ook overwegen om er een multi bij te geven
Henriette69
1-ster

Berichtdoor Henriette69 » Zo 16 Dec 2012, 21:03

Multi?  Heb je een merknaam voor me?  Ik ben hier niet bekent mee :-\ sorry.
nike
2-sterren

Berichtdoor nike » Zo 16 Dec 2012, 21:12

phytonics bijvoorbeeld heeft een multi vitamine, en Puur ook volgens mij. Misschien is er nog een Multi vitamine van de groene os verkrijgbaar.
Dit zijn ze even 3 merken.
Van phytonics weet ik in iedergeval dat dit bij versvoer.nl wordt verkocht
Henriette69
1-ster

Berichtdoor Henriette69 » Zo 16 Dec 2012, 21:21

Super, dank je wel, ik kan het altijd er nog bij gaan geven :)
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Zo 16 Dec 2012, 21:28

Had je ook al eens konijn, paard, eend of hert geprobeert? (bv van tinlo of haaksbarf)
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Ma 17 Dec 2012, 07:31

Travet Balance wordt ook door dierenartsen aangeraden als toevoegingen bij eenzijdige (eliminatie) maaltijden.
Henriette69
1-ster

Berichtdoor Henriette69 » Ma 17 Dec 2012, 12:32

Ik heb wel aan andere smaken gedacht, maar ik moet het ook kunnen krijgen, of thuisbezorgd kunnen hebben, hier in het noorden komen niet veel leveranciers. het is best moeilijk.
LunaZia
1-ster

Berichtdoor LunaZia » Wo 19 Dec 2012, 11:11

Ik woon ook in het noorden van het land en heb ook een allergiehondje!

Carnibest heeft de eend/diabetes kalkoen/diabetes lam/diabetes versie, deze zijn bij veel dierenwinkels verkrijgbaar!

Verder heeft Lotgering de wild variant met Fazant, hert, lama, wild konijn, haas en lam.

verkooppunten van Lotgering zijn wel te vinden op de website van Lotgering, eigenlijk zijn er best veel punten in het Noorden van het land en het wordt vaak voor weinig geld thuisbezorgd!

misschien heb je iets aan deze site: http://webwinkel.caroba.nl/
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”