verkeerde tabletten???

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

verkeerde tabletten???

Berichtdoor Barfplaats

kiara
5-sterren

verkeerde tabletten???

Berichtdoor kiara » Wo 05 Dec 2012, 10:39

Hallo ben hier nieuw maar inmiddels wel al 7 jaar ervaring met kvv en op kleine schaal barf,maar nu wat anders:
ik heb een sintbernard pup van 13 weken die giardia heeft nou heb ik wel eens eerder een hond gehad met giardia ook pup (berner senne) en die kreeg de panacur en was er met 5 dagen vanaf,maar nu (bij dezelfde dierenarts) heeft deze pup verleden week de stomorgyl gehad voor 5 dagen daarna weer getest en het was niet over,ik had toen en na de 2 de test gezegt waarom geen panacur,maar kreeg als antwoord dat er meerdere medicijnen zijn die voor giardia werken oa deze,nou had al eens eerder lopen googlen maar daar kwam toch echt alleen de panacur en metradizol uit,ik gekeken bij google op dit medicijn en wat bleek bij de bijsluiter dat dit voor div ontstekingen is >:( kwam geen woord in voor van giardia,inmiddels (dus voor dat ik ging googlen) had ik haar dus voor de 2 keer laten testen (afgelopen maandag) en kreeg dus weer deze pillen mee terwijl ik weer vroeg om de panacur maar deze werd geadviceerd,ik dus maandag 1 gegeven (nu had ze de 20mg,is voor 20 kg terwijl ze maandag 13 woog)maar na half uurtje werd ze sloom,ik dus gegoogeld en daarna dierenarts gebeld (boos) hij zou mij terug bellen uiteindelijk wel gedaan dag later (ik heb het ook niet meer gegeven) en heb het hem gezegt wat ik vond op internet in de bijsluiter maar hij blijft min of meer vol houden dat deze er wel voor is,maar ik heb gezegd dat ik alsnog de panacur wil en deze pillen terug,nou hij moest ze bestellen :-\ en ze zouden er vandaag zijn en mij bellen.
sorry beetje lang verhaal maar kon het niet anders vertellen maar wat vinden jullie van dit medicijn heb ik gelijk of de dierenarts?
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Re: verkeerde tabletten???

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Wo 05 Dec 2012, 11:11

Mijn DA vertelde mij destijds dat Stomorgyl een licht effect heeft (kan hebben) op Giardia, want er zit namelijk ook
metronidazol in.
In mijn geval werd het voorgeschreven in de eerste plaats omdat de hond een bronchitisje had en tevens Giardia. Het één kon in verband met het ander zijn, vandaar dat er gekozen was voor Stomorgyl.
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Wo 05 Dec 2012, 11:48

okee een licht effect dus werkt dus niet zo goed als panacur,deze pup mankeert verder niks dus beetje vreemd vind ik,nou ben ik een zeurpiet hoor wil het beste voor mijn dieren,was jou hond daarna wel van de giardia af? ik woord er wel zo langzamerhand beetje gek van het is ook zo besmettelijk en komt toch zeer vaak voor
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Wo 05 Dec 2012, 11:57

Nee, dus  :D dus daarna kuur Panacur, zonder resultaat, daarna weer Panacur of Flagyl (ik mocht kiezen), geen van beide gedaan, maar in plaats daarvan Diatomeeenaarde gebruikt, mèt succes.
Iemand anders op BP gebruikt het ook op dit moment, ik hoop met evenveel succes, maar ik heb nog geen berichten erover van haar gezien.
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Wo 05 Dec 2012, 12:28

denk niet dat giardia en een kuur je er na 5 dagen  van alles af bent  ;)
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Wo 05 Dec 2012, 22:32

annemarie van die diadomeenaarde nooit van gehoord waar kan je daar meer over lezen en evt bestellen?

En laura hoezo zou ik er niet vanaf kunnen zijn ,heb het helaas eerder meegemaakt ook met een pup en die was en is nu 3 jaar later nog steeds vanaf wat is de rede dat je dat zegt?
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Wo 05 Dec 2012, 22:53

kiara schreef:annemarie van die diadomeenaarde nooit van gehoord waar kan je daar meer over lezen en evt bestellen?

En laura hoezo zou ik er niet vanaf kunnen zijn ,heb het helaas eerder meegemaakt ook met een pup en die was en is nu 3 jaar later nog steeds vanaf wat is de rede dat je dat zegt?

Wolf Creek Ranch: http://wolfcreekranch1.tripod.com/defaq.html
de Baroen http://www.baroen.nl/index.php/winkel/v ... pplementen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”