Welke vis elimineren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Welke vis elimineren?

Berichtdoor Barfplaats

Miranda 1
5-sterren

Welke vis elimineren?

Berichtdoor Miranda 1 » Vr 30 Nov 2012, 19:24

Ik ging vandaag naar de visboer om te vragen of ze weer zalmkoppen en lijf willen opsparen. Ze vroegen of ik ook nog een andere vis wilde hebben. Ze maken daar heel veel zelf schoon.

Nou heb ik totaal geen verstand van vis en een hond met een voedselallergie. Volgens mij is de grootste boosdoener graan, dus een vissoort erbij zou niet verkeerd zijn.

Welke vis kan ik naast de zalm het beste proberen?
Xena2012
1-ster

Re: Welke vis elimineren?

Berichtdoor Xena2012 » Vr 30 Nov 2012, 20:36

Hallo miranda mijn hond krijgt ook sardientjes, sprot, haring en makreel maar wel in zijn geheel.
Ik zou steeds een andere vis introduceren zodat t dan duidelijk is als de hond een allergische reactie geeft waaraan t ligt. Succes
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 01 Dec 2012, 09:00

Je kunt iedere vissoort geven, hoewel de meeste honden witvis minder lekker vinden. Kijk je wel uit dat je niet teveel vis gaat voeren? Meer dan 10% van het totaal kan echt schadelijke bijwerkingen hebben ivm afbraak van Thiamine. Meer daarover: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2371624
Miranda 1
5-sterren

Berichtdoor Miranda 1 » Za 01 Dec 2012, 21:10

Dank je Lizzy. Ik zat idd te denken ik moet even kijken hoeveel vis ze mogen hebben.

Gelukkig eet hij 1200 gram per dag, dus mag hij best wat vis hebben.

Ik zou hem dan de ene week zalm kunnen geven en de andere week een andere vissoort. Dan heb ik er toch weer een diersoort bij. Hij reageerd namelijk heel sterk op dieren die veel graan hebben gegeten, zoals kip, kalkoen, eend maar ook paardenstront.

Ik zat er eerst niet zo aan te denken om nog een vissoort te voeren, maar omdat ze visboer aanbood of ik nog meer soorten afval wilde zat ik daaraan te denken.
Envie
5-sterren

Berichtdoor Envie » Za 01 Dec 2012, 21:14

Lizzy schreef:Je kunt iedere vissoort geven, hoewel de meeste honden witvis minder lekker vinden. Kijk je wel uit dat je niet teveel vis gaat voeren? Meer dan 10% van het totaal kan echt schadelijke bijwerkingen hebben ivm afbraak van Thiamine. Meer daarover: index.php/topic,100787.msg2371624.html#msg2371624

10% van het totale menu of van het spiervlees ??
Miranda 1
5-sterren

Berichtdoor Miranda 1 » Zo 02 Dec 2012, 12:44

Er staat 10% van het totaal, dus ik ga uit van het totale menu.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”