Vraagje over herten gewei

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Xena2012
1-ster

Berichtdoor Xena2012 » Wo 28 Nov 2012, 21:29

Is dit een risico voor de tanden van je hond, zo'n enorm hard bot?? Ik heb een stafford en ik twijfel erover of ik zo'n gewei zal bestellen, breken daar de tanden echt niet op? Bedankt voor reacties. Kon hiervan niets vinden in oude topics, vandaar mijn vraag. En is een stagbar dan t beste om te bestellen? ???
fransbulletje
5-sterren

Re: Vraagje over herten gewei

Berichtdoor fransbulletje » Wo 28 Nov 2012, 21:39

De bullen kluiven hier al een paar maanden op de hertengeweien en geen problemen met het gebit.
Het wordt er mooi schoon van.
Heb hier Stagbar gehad en nu de Antlers van Farmfoot, beide prima.
Wil je een heel hard bot moet je er eentje nemen met weinig merg erin anders met wat meer merg die zijn poreuzer en slijten sneller.
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Wo 28 Nov 2012, 21:47

Starr heeft er zo een en ze kluift er al 'n paar maanden op en alleen 't puntje is er af...'t is wel heel hard, en de merg is ook hard denk ik.
ze kluift er niet elke dag op ,maar ik denk zo'n 2-3 keer per week en haar tanden zijn mooi schoon!

Afbeelding
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Do 29 Nov 2012, 13:27

Reus heeft meerdere stukken gewei, hij knauwt er af en toe op, slijt heel langzaam. het is wel hard, maar niet harder dan zijn tanden, dus dan slijt het bot, en niet de tanden.

het ligt denk ik ook wel aan het kauwgedrag van je hond, Reus doet echt schrapen en knauwen, hij probeert er geen stukjes van af te bijten. daar is het sowieso niet voor geschikt. er schijnen honden te zijn die er stukken vanaf knagen, zo'n ding gewoon proberen op te eten alsof het een pensstaafje is. kan me voorstellen dat de tanden en kiezen daar wel door beschadigd kunnen raken.
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 29 Nov 2012, 15:34

nienk schreef:Reus heeft meerdere stukken gewei, hij knauwt er af en toe op, slijt heel langzaam. het is wel hard, maar niet harder dan zijn tanden, dus dan slijt het bot, en niet de tanden.

het ligt denk ik ook wel aan het kauwgedrag van je hond, Reus doet echt schrapen en knauwen, hij probeert er geen stukjes van af te bijten. daar is het sowieso niet voor geschikt. er schijnen honden te zijn die er stukken vanaf knagen, zo'n ding gewoon proberen op te eten alsof het een pensstaafje is. kan me voorstellen dat de tanden en kiezen daar wel door beschadigd kunnen raken.

Zulke honden heb ik dus. Ik hou m'n hart altijd vast als ze ermee bezig zijn; gelukkig zijn ze er niet supergeïnteresseerd in en is het vaak een kwestie van maar 5 minuten en dan ligt het gewei alweer te liggen. Tijdens die 5 minuten let ik goed op, en als ik merk dat ze hem dwars doormidden proberen te bijten, zeg ik er wat van. Als ze er goed op schrapen, dan beloon ik ze met mijn stem.
ladyturtle
1-ster

Berichtdoor ladyturtle » Do 29 Nov 2012, 17:53

hartelijk dank voor alle informtie omtrent de hertengewei ik ga er een bestellen en hou het goed in de gaten wat ze er mee doet. grs
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Do 29 Nov 2012, 18:04

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 674.0.html

In dit topic kan je lezen wat mijn (am)stafford en pitbull-achtige hond ermee doen. Ik vind het eng...
ladyturtle
1-ster

Berichtdoor ladyturtle » Do 29 Nov 2012, 18:11

hallo Yuka had jouw berichtje eerst niet gelezen, mmmmm tja voorzichtigheid geboden dat is mij toch wel duidelijk geworden met mijn vraag.
bedankt voor je reactie
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Do 29 Nov 2012, 20:09

Starr lag er nu net heerlijk voor  5-10 minuten op te schrapen...  en dan is 't weer genoeg voor vandaag  ;)
Afbeelding
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Do 29 Nov 2012, 20:21

hier zijn ze te lui om erop te bijten  ::)
ladyturtle
1-ster

Berichtdoor ladyturtle » Za 01 Dec 2012, 15:35

;D haha ja dat kan ook nog dat ze t helemaal links laat liggen.....
Jouls
3-sterren

Berichtdoor Jouls » Za 01 Dec 2012, 18:45

Ik heb er ook eentje gekocht voor Jouls (farmfood) het is zeker niet haar favoriete kluif, maar zo nu en dan pakt ze hem.
Er is amper bot vanaf, dus het heeft vast een lang leven beschoren ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”