Rood oortje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rood oortje

Berichtdoor Barfplaats

Rosita
5-sterren

Rood oortje

Berichtdoor Rosita » Ma 18 Apr 2005, 13:02

Dante heeft sinds 2 dagen een wat rode binnenkant van zijn oor. Eerst dacht ik dat een van mijn andere katten hem iets te fanatiek had gewassen, maar nu zie ik duidelijk nagel streepjes van het krabben. Aan de buitenkant is niets te zien en na een nacht slapen is de ook de roodheid bijna niet meer zichtbaar (hij heeft dus geen echte wondjes). Dan gaat Dante schijnbaar weer krabben in zijn oor en wordt het opnieuw rood. Zijn rode oor heeft ook iets smeer aan de binnenkant terwijl zijn andere oor mooi schoon is. Ik zie hem dus niet krabben (ja, misschien een enkele keer) en verder staat zijn rode oor ook mooi recht op (hij houd ook zijn koppie niet scheef). Volgens mij is het dus geen oorontsteking, maar pure jeuk van misschien wel te veel vuil (wat misschien wel kan gaan ontsteken). Enig idee wat ik in zijn oor zou kunnen smeren/druppelen om het mee schoon te maken?

Groetjes Rosita
sylvia
5-sterren

Re:Rood oortje

Berichtdoor sylvia » Ma 18 Apr 2005, 13:46

specicare heeft ook een goede oorcleaner voor katten.
Rosita
5-sterren

Berichtdoor Rosita » Wo 20 Apr 2005, 09:07

Bedankt Syl. Waarschijnlijk verkoopt mijn DA dit ook (stom dat ik daar niet gelijk aan dacht ;)), en anders bestel ik het wel bij Dumuchi.

Groetjes Rosita
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”