varkensvlees?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

varkensvlees?

Berichtdoor Barfplaats

Miekske
1-ster

varkensvlees?

Berichtdoor Miekske » Zo 17 Apr 2005, 18:05

Hallo,

Ik ben me eens gaan verdiepen in hondenvoeding. Zelf heb ik een Cairn terrier van 2 jaar oud. Ik voerde hem altijd Royal Canin brokken maar sinds ik dit hier allemaal gelezen heb komt er bij mij echt geen brok meer in huis!!!! Wat een troep is dat zeg.
Ook nooit geweten dat er nog iets anders bestond dan brokken of blikvoer! ???
Maar goed, ik heb hem nu sinds een paar dagen over gezet op kvv van Rodi en smuldier en hij vind het echt heerlijk :o
Nu ben ik van plan om er ook part time bij te gaan barfen. Dus ik voer hem 1 keer per dag kvv en tussendoor wat barf zoals rauw ei, rundvlees, kip, pensstaafjes e.d.
Is dit goed?
Ook heb ik opgevangen dat varkensvlees niet mag. Klopt dit?

Alvast bedankt
groetjes Miekske
Laatst gewijzigd door Miekske op Zo 17 Apr 2005, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re:varkensvlees?

Berichtdoor Lizzy » Zo 17 Apr 2005, 18:27

Hoi Miekske, leuk dat je bent overgestapt op rauwe/verse voeding! Pensstaafjes zijn prima hoor, maar horen niet persee thuis in een rauwe/verse voeding. Beter kun je verse rauwe pens geven! De meeste dierenwinkels verkopen dat wel. Het mooiste is om lapjes pens te kopen, dan moet je hond nog een beetje werken.

Over varkensvlees valt een hoop te zeggen. Ik beveel rauw varkensvlees niet aan vanwege de zeer geringe kans op de ziekte van Aujeszky. Daarnaast is rauw varkensvlees gewoon sowieso in mijn ogen niet de eerste keus vlees omdat veel honden er jeuk van krijgen. Meer over Aujeszky: http://www.barfplaats.nl/forum/http://b ... readid=786
Miekske
1-ster

Berichtdoor Miekske » Zo 17 Apr 2005, 20:04

Bedankt voor de snelle reaktie!
Ik ben erg blij met al deze info. Voor mijn viervoeter dus geen varkensvlees!
Nog een vraagje, dat pens kun je vers in de dierenwinkel kopen? Ook in de supermarkt of bij de slager? En visolie?
Is visolie ter vervanging van verse, rauwe vis, of heeft dit weer een andere functie?
Sorry ik ben echt nog een beetje een leek op dit gebied. ::)

Groetjes Miekske ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”