Afgebroken nagel onstoken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

bosnimf1976
3-sterren

Berichtdoor bosnimf1976 » Zo 18 Nov 2012, 15:52

Ruim twee weken geleden heeft onze hond haar hele nagel afgebroken. We zijn ermee naar onze da geweest: zwaar ontstoken : twee weken antibiotica en pijnstillers. Afgelopen week op controle: Geen pus meer maar wel opgezet rood stompje waar eerst de nagel zat. Nog twee weken antibiotica en pijnstillers en overdag een sok. Als dit chronisch wordt moet er een stukje van haar teen af en ze heeft al zovrel fysiek ongemak dat ik daar niet aan moet denken. We zijn nu een week op Texel dus misschien doet de zee ook nog wat. Het is gelukkig nu wel wat uitgehard maar het blijft een viesig dik rood stompje. Ben er niet gerust op...Hebben mensen hier ervaring mee?
smulpaap
5-sterren

Re: Afgebroken nagel onstoken

Berichtdoor smulpaap » Zo 18 Nov 2012, 16:30

Ja , Mijn Terrier heeft het vorig jaar winter opgelopen ... nagel afgescheurt . Een spoor van bloed in de sneeuw . Ik ben met haar naar de d,a gegaan , die heeft onder een roesje haar nagel verwijdert . Omdat ik eigenlijk gelijk zoiets had van dat moet niet gaan ontsteken . Even een paar dagen in verband en/of een sokje met naar buiten gaan , geen anti-biotica en het leed was alweer snel geleden .
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Zo 18 Nov 2012, 21:36

bosnimf1976 schreef:Ruim twee weken geleden heeft onze hond haar hele nagel afgebroken. We zijn ermee naar onze da geweest: zwaar ontstoken : twee weken antibiotica en pijnstillers. Afgelopen week op controle: Geen pus meer maar wel opgezet rood stompje waar eerst de nagel zat. Nog twee weken antibiotica en pijnstillers en overdag een sok. Als dit chronisch wordt moet er een stukje van haar teen af en ze heeft al zovrel fysiek ongemak dat ik daar niet aan moet denken. We zijn nu een week op Texel dus misschien doet de zee ook nog wat. Het is gelukkig nu wel wat uitgehard maar het blijft een viesig dik rood stompje. Ben er niet gerust op...Hebben mensen hier ervaring mee?

afgebroken nagel niet echt, maar wel een nagelbedontsteking. Ben daar mee naar de DA gegaan, en die praatte al over een amputatie.
Ik heb er flink groene leem opgesmeerd , en dat heeft heel goed geholpen. is ook nooit meer teruggekomen.

groene leem smeren, het  helpt echt:
http://www.medpets.nl/vertargil%2bsuperfijn/1624/

ETopic van de nagelbed ontsteking van Noxy: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,87053.msg2014187.html#msg2014187
helaas  zijn de foto's  gewist  :-\
Daantje
5-sterren

Berichtdoor Daantje » Zo 18 Nov 2012, 22:11

Ja ,hier heeft Daantje haar nagel volledig afgescheurd gehad afgelopen voorjaar tijdens haar kuilgraafwerkzaamheden..

Met een pijnlijke ontsteking tot gevolg,maar een AB-kuur heeft ze niet gehad.
De DA heeft de nagel verwijderd en ik heb haar voetje gedurende een week  elke dag 2 keer  in een bak met Biotex Groen gedaan om verdere infectie te voorkomen.

Daarna heel dik ingesmeerd met groene leem en ingepakt in een hondenschoentje.

De DA was verbaasd van het effect ,hij had het ook al over teen amputatie.

Het is helemaal goedgekomen,de nagel is weer netjes aangegroeid .
Ik heb wel extra opgelet of de nagel tijdens het teruggroeien niet verkeerd in het leven zou terugkomen of opnieuw zou scheuren.
Neally
5-sterren

Berichtdoor Neally » Ma 19 Nov 2012, 08:45

Niet zo'n naar verhaal als over de afgebroken nagel van jouw hond. Sterkte ermee!
Wel een afgebroken nagel.

Josje stapte uit de auto net op de rand van het trottoir. Bloed......nagel bijna geheel afgescheurd.
(ik was er zo van in de war dat ik aan de telefoon tegen lief zei dat haar teen eraf was  ;D)
Hop weer in de auto even langs de DA. Die plukte zonder pardon de hele nagel eraf.
Omdat Jos al twaalf was kreeg ze pijnstiller. Ik heb elke dag drie keer haar voetje in de soda laten weken.
Niet ontstoken en weer helemaal goed gekomen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”