brokjes zonder granen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht

brokjes zonder granen

Berichtdoor Barfplaats

yava
1-ster

brokjes zonder granen

Berichtdoor yava » Vr 15 Apr 2005, 18:18

Ik was vandaag in Zaandam (westzijde 68) en er is nu een winkel die allerlei producten verkopen die makkelijk in een BARF menu passen. Ze hebben oa carnibest en bandit en ook brokjes zonder granen wel met rijst.

Eentje is Holistic

Ik zal een zakje die ik heb gekregen (proefzakje) eens noteren.
100% biologische rijst 100% biologische kaas mais,pluimvee meel,vismeel,kippevet,eieren,visolie,ongebroken lijnzaad,biergist. Dl methionine,fucto oligosachariden,yucca extract,rozemarijnolie en mengsel van alfa tocoferol 4300 kcal per 1kg

De ander ook een proefzakje is van CANDIDAE.
Als je een keertje een vakantie hebt en iemand moet op je kat passen,zou je 'm een van die zakjes kunnen geven.
Ik dacht ik meld het hier even

Morgen 16 april hebben ze een feestelijke opening je krijgt 15% korting op een artikel naar keuze en ook kun je je dier laten doormeten door een Holistische dierenarts Caspar Broekman.
Laatst gewijzigd door yava op Vr 15 Apr 2005, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
geer
5-sterren

Re:brokjes zonder granen

Berichtdoor geer » Vr 15 Apr 2005, 18:20

Hee, leuk, dat is Dieneke...mijn ex-collega. Zij is een soort Natuurlijk voor Dieren begonnen, maar dan in Zaandam!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Apr 2005, 18:22

Rijst is ook graan.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Apr 2005, 18:24

Oh, en CANDIDAE is binnenkort niet meer in NL verkrijgbaar. Maar goed, geen enkel brokje past overigens in een barf-dieet. Rijst = graan = koolhydraat en past niet in het dieet van een echte carnivoor!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op Vr 15 Apr 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jeanne
5-sterren

Berichtdoor jeanne » Vr 15 Apr 2005, 18:31

100% biologische rijst 100% biologische kaas mais,pluimvee meel,vismeel,kippevet,eieren,visolie,ongebroken lijnzaad,biergist. Dl methionine,fucto oligosachariden,yucca extract,rozemarijnolie en mengsel van alfa tocoferol 4300 kcal per 1kg

niet veel vlees voor een barfmenu ::) pluimveemeel ::) kippevet ::) daar moeten onze barfers het mee doen dus :-\
yava
1-ster

Berichtdoor yava » Vr 15 Apr 2005, 19:03

Ik weet dat rijst natuurlijk ook niet zo goed voor een kat is. Maar ik denk beter dan gewone granen.

Verder is het voor bijvoorbeeld de vakantie. Ik laat mijn kat thuis en mijn moeder geeft het dier elke dag te eten en dan is het makkelijker om mijn kat dan 14 dagen dit voer te geven dan andere brokjes. Het gaat mij niet om dit als definitief voer te geven,maar als alternatief als je een keertje op vakantie gaat.

Verder verkopen ze er ook BANDIT (kvv) en Carnibest.
Laatst gewijzigd door yava op Vr 15 Apr 2005, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 15 Apr 2005, 21:28

Ik geloof dat ik seop voor de vakantie net zo lief een pak Felixbrokjes zou geven ::)
Rosita
5-sterren

Berichtdoor Rosita » Vr 15 Apr 2005, 22:51

Ik weet dat niet iedere kat vers vlees wil eten, maar waarom voeren mensen in hemels naam nog brokken i.p.v. een (bijna) graanloos blikvoer ???. Ook al zit er alleen rijst in als koolhydraat bron, ook al is het geheel natuurlijk geconserveerd en 100% biologisch, dan nog bevat het hooguit 10% vocht. Nu verwacht ik dat mensen op een ander forum vaak brokken geven aan hun kat, maar hier op een vers forum waar goed nagedacht wordt over voeding begrijp ik dat gewoon niet ::). De gevolgen van een koolhydraatrijk/vochtarm dieet voor katten zijn hier toch wel bekend?

Groetjes Rosita
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Vr 15 Apr 2005, 22:54

Rosita schreef:Ik weet dat niet iedere kat vers vlees wil eten, maar waarom voeren mensen in hemels naam nog brokken i.p.v. een (bijna) graanloos blikvoer ???. Ook al zit er alleen rijst in als koolhydraat bron, ook al is het geheel natuurlijk geconserveerd en 100% biologisch, dan nog bevat het hooguit 10% vocht. Nu verwacht ik dat mensen op een ander forum vaak brokken geven aan hun kat, maar hier op een vers forum waar goed nagedacht wordt over voeding begrijp ik dat gewoon niet ::). De gevolgen van een koolhydraatrijk/vochtarm dieet voor katten zijn hier toch wel bekend?

Groetjes Rosita

Ik kies ook voor natvoer als het niet anders kan.
An
5-sterren

Berichtdoor An » Za 16 Apr 2005, 13:09

sylvia schreef:Ik kies ook voor natvoer als het niet anders kan.

Ja zou ik percies ook doen. Niet dat dat zou kunnen want dat moeten mijn katten echt niet, dat dient niet om te eten ;D
Lisa
4-sterren

Berichtdoor Lisa » Do 21 Apr 2005, 16:02

Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!
Rosita
5-sterren

Berichtdoor Rosita » Do 21 Apr 2005, 19:40

Lisa schreef:Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!

:-X ;D
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Do 21 Apr 2005, 20:08

Lisa schreef:Ik heb nog wat Sheba en Gourmetblikjes in de kast liggen. Laatst heb ik eens dat gegeven omdat de houdbaarheid niet zo lang meer was. Jee ik dacht dat ik flauwviel van de kattenbaklucht van die drollen!

Ja dat alleen is al een reden om nooit van dat voer meer te geven :-X
Loeka
5-sterren

Berichtdoor Loeka » Ma 25 Apr 2005, 10:22

Moet je eens op een kattenshow komen. Het stikt daar van de brokkenkatten. Je valt zowat flauw als er 1 op de bak poept. :-X :o
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Ma 25 Apr 2005, 10:48

Loeka schreef:Moet je eens op een kattenshow komen. Het stikt daar van de brokkenkatten. Je valt zowat flauw als er 1 op de bak poept. :-X :o

Ja ik weet het, getver de getver je gaat bijna over je nek. :-X
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”