Wie kan mij op ''weg'' helpen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

bianca1975
1-ster

Berichtdoor bianca1975 » Zo 11 Nov 2012, 21:11

Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden krijgen mijn honden vers vlees van Kiezebrink.
Aangezien er ongeveer 3 kg. op een dag doorheen gaat, word het helaas wat te prijzig voor mij.
Het allerliefste zou ik nooit meer over willen gaan op brokken,maar zo kan ik niet verder!!
Nu is mijn vraag...IS er toch op welke manier dan ook, een mogelijkheid te vinden om NIET te hoeven stoppen?
Kortom..kan ik het wat prijsvriendelijker maken?
Nu ben ik per maand ongeveer €200,- kwijt.
Ik hoop dat er iemand is, die mij wat meer kan vertellen, dan wel helpen?
Of..die mij wellicht kan helpen, om eten samen te stellen of adressen weet waar ik terecht kan waar het goedkoper is?
Alleen de echte karkassen, daar zie ik niets in helaas.
Maar er is vast wel een andere mogelijkheid denk ik?
Laatst gewijzigd door bianca1975 op Zo 11 Nov 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Thea
5-sterren

Re: Wie kan mij op ''weg'' helpen?

Berichtdoor Thea » Zo 11 Nov 2012, 21:33

Barf is goedkoper en anders zou ik kijken naar een kvv die goedkoper als kiezenbrink is.
Kiezenbrink moet je ook erg goed opletten of je wel compleet voer. De meeste soorten bevatten erg veel bot ;)
bianca1975
1-ster

Berichtdoor bianca1975 » Zo 11 Nov 2012, 21:45

Hallo Thea,

Helaas is dit de tot nu toe goedkoopste die ik heb kunnen vinden.
Ik weet dat er hier mensen zijn met heel veel ervaring, die wellicht tips of adressen kunnen geven?
Zelf dingen pureren wegen bij elkaar voegen, allemaal geen probleem ALS ik maar aan het vlees kan blijven..nou ja mijn honden dan;-)
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Zo 11 Nov 2012, 21:48

Weet niet waar je woont.
En waarom wil je geen vleesbot/spiervlees en orgaan voeren.?
Idd via lijntjes en ook bepaalde leveranciers kan je best wel wat goedkoper uitkomen.
Zwerver
2-sterren

Berichtdoor Zwerver » Zo 11 Nov 2012, 21:50

Barfen is echt goedkoper en wat heb je tegen karkassen? Karkassen zijn leeg, dus zonder organen, koppen en poten en daardoor zien ze eruit als een stuk vlees met bot. Niet erger dan spareribs voor de bbq.  ;) Als de koppen en poten er nog aan zitten heb ik er ook moeite mee hoor, dat voer ik ook niet. Hoewel ik vorige week wel voor het eerst zalmkop heb gevoerd en eerlijk, het went ook wel. :)
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Zo 11 Nov 2012, 21:53

Zwerver schreef:Barfen is echt goedkoper en wat heb je tegen karkassen? Karkassen zijn leeg, dus zonder organen, koppen en poten en daardoor zien ze eruit als een stuk vlees met bot. Niet erger dan spareribs voor de bbq.  ;) Als de koppen en poten er nog aan zitten heb ik er ook moeite mee hoor, dat voer ik ook niet. Hoewel ik vorige week wel voor het eerst zalmkop heb gevoerd en eerlijk, het went ook wel. :)

Hahaha ja hoor went snel.
Veel mensen hier vonden het idee van dieren/koppen ect in het begin eng of vies.
Zelf deed ik in het begin altijd van die handschoenen aan. Nu pak ik (bijna)alles gewoon met mijn handen.
Het enigste wat ik nog plastic zakjes vastpak zijn de schapenkoppen en konijnenkoppen. :D
bianca1975
1-ster

Berichtdoor bianca1975 » Zo 11 Nov 2012, 22:06

Leuk dat er zo met mij meegedacht word!
Ik wil echt NIET stoppen met vers voeren, maar zoek dan ook idd een andere oplossing.
Wat me tegenhoud met die dieren koppen zoals genoemd (haha moest er wel even om lachen) is wel de beperkte ruimte die ik heb in mijn vriezer en ik het niet door het hele huis wil vinden.
Het liefste zou ik Kiezebrink kipmix willen nemen, en dat aanvullen met..ehh ja wie weet het?
MAAR--->geef Kiezebrink ALLEEN even als voorbeeld want ik ben echt een leek op dit gebied.

Ik vind het GEEN probleem tijd te steken in het bereiden van het voer, of bv malen van groenten oid
Het gaat mij echt puur om de financien op dit moment, en ik zie ivm hygiene en kids het niet zitten om karkassen overal te zien liggen.
Ik voer nu kipmix/zalm/kippenekken, ik wil zo graag op vlees blijven, AFIJN jullie als experts..hoef ik niets uit te leggen denk ik;-)
Want in de korte periode dat ik nu (ong.2 maanden) op vlees zit, snap ik NU al NIET dat ik ooooooit mijn honden dat spul uit die zakken gegeven heb!
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Zo 11 Nov 2012, 22:08

Ik heb met dierendag met flinke korting een grote door Alaska gekocht. Daarbij geef ik altijd Smuldier, dit is de goedkoopste kvv. Wanneer de dierenwinkel korting biedt, koop ik dat soort dingen als eerste.
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Zo 11 Nov 2012, 22:23

Als jij je hond op een vaste plaats leer eten vind je het echt niet door het hele huis.
BV Bency hier die eet altijd op zijn kleed ikz et zijn voerbak ernaast en hij eet het op zijn kled op. Je zou daar overheen een oud kleedje kunnen doen wat je alleen gebruikt met eten geven. Of de hond in zijn bench doen met eten.
Maar heb jij je eerst goed ingelezen over de percentages vlees/bot orgaan die de hond nodig heeft.
Hoeveel % bot bevat die kipmix of zalmmix bv?
Je zou eens aan de visboer kunnen vragen of hij de zalmlijven voor je wil bewaren. Sommige geven ze gratis mee. Daar doe je wat spiervlees bv van smuldier de vleesvariant. Dat bevat enkel vlees.
Bij degomeat kan je bv een vleesmix 1000gr voor 1,60 bestellen.
Maar ja wat vriesruimte is dan wel erg belangrijk ;D
spreeuwtje
5-sterren

Berichtdoor spreeuwtje » Zo 11 Nov 2012, 22:45

hier eten de hondjes buiten in weer en wind..
niks mis mee.. :)
die karkassen krijgen niet eens de tijd om door t hele huis of de tuin heen te gaan..
die zijn binnen no time op hoor!!!
en idd.. steeds terugsturen naar hun eetplek.

ik ben voor 2 hondjes voor 4 maanden nog geen 200 euro kwijt..
dus kun je na gaan.. :)
Zwerver
2-sterren

Berichtdoor Zwerver » Ma 12 Nov 2012, 09:12

Hier 6 honden en 5 katten. De honden krijgen in hun bench eten, op eentje na die krijgt in de tuin of binnen op zijn kleed en daar blijft het ook keurig. Hier ook 2 kinderen dus ik begrijp je probleem met een smeerboel helemaal. ;) Maar ik denk dat je een grotere kledderboel krijgt als je zelf gaat malen. Een vriezer heb ik tweedehands gekocht en in de schuur gezet, was wel even opruimen maar het paste wel
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 12 Nov 2012, 10:08

Ik denk dat je je best eerst even gaan inlezen hier op Barfplaats in de bib en dan vooral de beginnersinformatie.
Want wat je nu voert is allesbehalve uitgebalanceerd en compleet.

Als je wil gaan barfen, zal je inderdaad vriezerruimte nodig hebben. En je moet een menu maken. 
Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat je honden nog niet verstopt zitten, want je geeft zoveel bot!  :o

Als je goedkoper wil bestellen, ben je volgens mij best via de lijntjes in de vraag en aanbod. Dus ook daar even volgen om te kijken hoe dat in zijn werk gaat.
Het lijkt allemaal wat ingewikkeld in het begin, maar gaat vrij snel prima.

Wat het eten betreft, je mag er nog tijd in willen steken, maar zelf alles malen voor 3 honden, dat zie ik je echt niet doen.  Of je moet een professionele gehaktmolen kopen, maar dat is ook weer een investering en dan ben je volgens mij meer met een vrieskist.  Je honden hebben een gebit gekregen en kunnen hun eten zelf wel vermalen.  Veel goedkoper. ;)
Wat de plaats van het eten betreft, of je nu karkassen of kippennekken geeft, dat blijft toch hetzelfde? Gaat hij met de kippennekken ook slepen? Want dan moet je dat inderdaad wel 'afleren'. Een duidelijke eetplaats en nergens anders.
Vele honden krijgen buiten te eten, en enkel bij erg slecht weer binnen. De bench is ook een favoriete plaats.
Zelfs katten kan je op een vaste plaats laten eten, met karkassen en prooitjes.  Mijn katten eten op hun eigen plaats op een 'vreetkleedje'.  Een handdoek die ik daar dus speciaal voor leg en wekelijk (of vroeger als hij vies is geworden) in de was gooi.  Er zijn ook honden die op vreetkleedjes (lees: tapijtjes) eten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”