Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2507570
Zack krabt zich nu al een paar weken lang met grote regelmaat. Ik heb hem pas nog natuurlijke vlooiendruppels gegeven en eind van de zomer hele huis nog ingespoten met natuurlijke omgevingsspray. Kan ook geen vlo ontdekken. Tiesto krabt zich maar heel af en toe. Zack heeft van de zomer hardnekkige oormijt gehad, een paar weken niets aan de hand en nu zag ik van de week weer die donkere korstjes/smeer, dus maar weer begonnen met druppelen met puur oor. In de zomer heeft hij 2x stronghold gehad en later surolan. Zou die jeuk daarvan kunnen komen of zou hij allergisch kunnen zijn voor iets? Ik voer vlees van Tammenga kan het daar aan liggen? Krijgt hij op zich al een hele poos. Kan de rui beginnen, dat het daar aan ligt? Vind het zo sneu voor hem. Hij heeft verder nergens rare plekken, uitslag of wat dan ook.


groetjes Sandra
#2507715
Balou had laatst ook zeer hardniekkig oormijt, ik heb ook puur oor gebruikt. Maar na een paar weken ben ik ook een mengsel van water, azijn en boorzuurpoeder gaan gebruiken, daarnaast een pipet Advocate en toen was het eindelijk weg.
Misschien dat hij toch een vlo heeft, of gehad heeft die jij niet gezien hebt en waardoor hij jeuk krijgt. Kun je hem anders niet een keertje wassen of zo met een vlooienshampoo.
#2508741
Tiesto en Zack schreef: Zack krabt zich nu al een paar weken lang met grote regelmaat. Ik heb hem pas nog natuurlijke vlooiendruppels gegeven en eind van de zomer hele huis nog ingespoten met natuurlijke omgevingsspray. Kan ook geen vlo ontdekken. Tiesto krabt zich maar heel af en toe. Zack heeft van de zomer hardnekkige oormijt gehad, een paar weken niets aan de hand en nu zag ik van de week weer die donkere korstjes/smeer, dus maar weer begonnen met druppelen met puur oor. In de zomer heeft hij 2x stronghold gehad en later surolan. Zou die jeuk daarvan kunnen komen of zou hij allergisch kunnen zijn voor iets? Ik voer vlees van Tammenga kan het daar aan liggen? Krijgt hij op zich al een hele poos. Kan de rui beginnen, dat het daar aan ligt? Vind het zo sneu voor hem. Hij heeft verder nergens rare plekken, uitslag of wat dan ook.


groetjes Sandra
Ja lastig, het kan allebei. Kan het komen doordat je de verwarming in huis weer aan bent gaan doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door