smuldier ru.pens versus zelf gemalen ru.pens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Do 25 Okt 2012, 19:05

Ik heb  zelf runderpens gemalen met mijn Kenwood,  het app. had er  geen problemen mee  :D

Maar ik heb uit 1 hele  pens  heeeeel veel vet weggehaald,  bijna 10 kilo  :-\ , ik heb t nagewogen .
Toch heb ik ook vet laten zitten, ik heb ze in dit opzicht  echt niet kaal gemaakt.

Ik vraag me af wat een leverancier/fabrikant als Smuldier doet met  zo een hoeveelheid vet.
Zou  daar alle vet mee  doorgedraaid worden?
Want dan ben ik toch wel heel veel vet aan t voeren i.p.v. pens,    en moet ik  misschien mn  gebruik van  smuldier pens  gaan herzien ???
Thessa en Shanti
5-sterren

Re: smuldier ru.pens versus zelf gemalen ru.pens

Berichtdoor Thessa en Shanti » Za 27 Okt 2012, 17:21

Volgens de analyse op hun site zit er 11% ruw vet in smuldier pens. Ik heb geen idee of dat veel is dus daar kan ik je voor de rest niet mee helpen.  :P

Maar misschien kun je lamspens geven? Op de hele pensen die wij hebben vind ik maar weinig vet.
robbiekomvoor
5-sterren

Berichtdoor robbiekomvoor » Za 27 Okt 2012, 20:44

[quote="nova"]
Ik heb  zelf runderpens gemalen met mijn Kenwood,  het app. had er  geen problemen mee  :D

Maar ik heb uit 1 hele  pens  heeeeel veel vet weggehaald,  bijna 10 kilo  :-\ , ik heb t nagewogen .
Toch heb ik ook vet laten zitten, ik heb ze in dit opzicht  echt niet kaal gemaakt.

Ik vraag me af wat een leverancier/fabrikant als Smuldier doet met  zo een hoeveelheid vet.
Zou  daar alle vet mee  doorgedraaid worden?
Want dan ben ik toch wel heel veel vet aan t voeren i.p.v. pens,    en moet ik  misschien mn  gebruik van  smuldier pens  gaan herzien ???
[/quote]

Ik denk niet dat de fabrikant van smuldier het vet er eerst uit gaat pulken voor 45 ct. ;)
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Ma 29 Okt 2012, 11:36

Vrees ook dat het vet meegemalen wordt.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 29 Okt 2012, 11:38

Zo hee, 10 kg vet??? De pensen die ik had wogen allemaal tussen de 8 en 12 kg in totaal... Heb je dan niet gewoon een heel slechte pens gehad ofzo?
wijkje
5-sterren

Berichtdoor wijkje » Wo 31 Okt 2012, 10:37

Ik vraag het me ook wel eens af..Toch vind ik het vreemd Jeppe smuldier pens beter lijkt te verdragen dan lappen pens.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar je zou verwachten dat eigen gesneden pens minder vet is..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”