Kwaliteit Tinlo achteruit?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Wo 24 Okt 2012, 08:53

Ben echt altijd een heel tevreden Tinlo voerder geweest, maar sinds een maand of 2, 3 vind ik de kwaliteit echt stukken minder geworden. Ik vind het vooral van de complete variant en de eend is gewoon zo'n drama dat mijn meiden de vellen en bonken vet die er in zitten naast hun bak leggen. En terecht.
Meer mensen die dit is opgevallen?
charmed
5-sterren

Re: Kwaliteit Tinlo achteruit?

Berichtdoor charmed » Wo 24 Okt 2012, 10:23

Hier eten ze het nog goed, en die van mij zijn mietjes qua eten. Heb net vorige maand nieuwe tinlo gekregen.
HildeR
4-sterren

Berichtdoor HildeR » Wo 24 Okt 2012, 11:36

Ja heb het (helaas) ook gemerkt in de konijnvariant. Zit heel erg veel long in  :'( Ze eten het nog wel goed maar vraag me af of het zo wel compleet genoeg is?
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Vr 26 Okt 2012, 21:12

Ik zie mijzelf en mijn honden nog als beginners, en zoekende naar waar we tevreden over zijn.
Nog niet zolang geleden heb ik een de luxe pakket van Tinlo besteld, dus ervaring hoe het vroeger was weet ik niet. En met mijn labradors gaat denk ik alles wel naar binnen.  ;)
Ik heb in de eend maar ook in de konijn versie geen vellen, vet in kunnen zien, maar ook zie ik niet wat er wel in zit, dus is het long of nier of vlees, dat is voor mij allemaal duister  8)
Waar ik meer aan zit te denken is, is dat bij de brokken word afval toegevoegd, lekker goedkoop, en Tinlo is vacht gaan toevoegen, dit gaat wel ten koste van de hoeveelheid goede dingen zoals vlees/bot/orgaan, dus is Tinlo door deze stap achter uit gegaan?

Ze schrijven dat er moeilijk verteerbare delen aan toegevoegd worden,  er  zijn mensen die gevraagd hebben wat dit zoal is en het antwoord vacht is. Wat mij opgevallen is dat zoal in de eend/konijn/vis variant dezelfde kleine zwart harige stukjes inzitten. Eerst dacht ik koeien huid, maar twijfel daarover, daarna dacht ik konijnenvacht, maar ik weet het niet. Ik vind het wel raar dat er dezelfde stukjes terug te vinden zijn in deze diersoorten, stel dat jouw hond allergisch is en je probeert te elimineren met bv eend en daar word konijn aan toegevoegd hoeveel zin heeft elimineren met Tinlo dan nog??? Je zou verwachten dat ze de vacht van het desbetreffende diersoort in doen.
Ik heb gemailt naar Tinlo en hun antwoord was: 
In onze *Premium* varianten hebben we inderdaad onverteerbare delen toegevoegd. Het betreft hier zoveel als mogelijk onverteerbare delen van het betreffende diersoort.
Alleen in de Vismix *Premium* hebben we een afwijkend diersoort gebruikt.

Nu heb ik inmiddels 2 x een mail gestuurd met de vraag wat er toegevoegd is, en wat zij bedoelen met zoveel als mogelijke delen van het desbetreffende diersoort, dus wat ze dan als andere diersoort er bij toegevoegd hebben.
Helaas vind Tinlo het tot nu toe genoeg aan antwoord wat ze gestuurd hebben want ik "hoor" nog niks.

Jullie hebben zo te lezen meer ervaring met KVV en vinden Tinlo minder worden, welke KVV vinden jullie (nog steeds) goed? Qua smaak zal het met mijn kliko's niet zoveel uitmaken tot nu toe gaat alles goed naar binnen  :D Maar ivm  allergie bij 1 van mijn honden voer ik geen kip/fazant/bosduif.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”