Kreeg net dit in mijn mailbox...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tschabo
3-sterren

Berichtdoor tschabo » Ma 22 Okt 2012, 13:23

Anne in Duitsland
5-sterren

Re: Kreeg net dit in mijn mailbox...

Berichtdoor Anne in Duitsland » Ma 22 Okt 2012, 14:46

Ehm, ja, en wat is nu je vraag, als je die hebt? Of je daadwerkelijk calcium en fosfor etc. moet bijvoeren omdat "met rauw vlees en botten alleen is het dagelijks rantsoen voor de hond en de kat niet compleet" is? Da's onzin. Botten, vlees en vis bevatten alle calcium en omega's die je hond nodig heeft. Ze proberen gewoon een graantje mee te pikken van het succes van rauw.

Of wil je weten of er inderdaad risico van bacteriën en perforaties e.d. zijn? Tuurlijk zijn die er. Maar een rauwgevoerde hondenmaag rekent wel met die bacteriën af, en als je de juiste botten voert, is het risico op een perforatie verwaarloosbaar. Puppy's kunnen heel goed tegen rauw, zeker als ze lang genoeg bij hun mama mochten blijven om alle stofjes uit de moedermelk op te nemen die ze voor hun latere verteringsleven nodig hebben. Er zijn zoveel pups die op rauw worden afgespeend!
Rauw vlees en mensen met verminderde afweer/baby's: dan is het niet ten zeerste af te raden vers te voeren, maar ten zeerste aan te raden goed op de hygiëne te letten, en dus alles wat je voor het rauwe vlees gebruikt goed af te wassen en niet je vinger rechtstreeks van een stuk runderpens in de mond van je zuigeling te stoppen.  ::) Sta er eens bij stil: wordt mensen ook ten zeerste afgeraden zelf biefstuk of kip te eten zolang hun baby een baby is? Nee toch? Mensen wassen toch gewoon hun handen goed nadat ze hun eigen schnitzel in de pan hebben gegooid? Als je dat met het rauwe voer voor de honden ook doet, komt het echt allemaal wel goed.

Zie ook http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 776.0.html

Kom ik net tegen in de bar!

En dit staat bij Discussie barf: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... n.html#new
Laatst gewijzigd door Anne in Duitsland op Ma 22 Okt 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”