Diarree na ab kuurtje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Diarree na ab kuurtje

Berichtdoor Barfplaats

hannabelgje
5-sterren

Diarree na ab kuurtje

Berichtdoor hannabelgje » Za 20 Okt 2012, 16:03

Zoë heeft sinds donderdag diarree. Ik ben haar nu okugest aan het geven en donderdag heeft ze duck gehad met probiotica erdoor. Gisteren rodi met probiotica. Vannacht weer enorm diarree. Gekookte kip eet ze niet. Wat kan ik haar nu het beste voeren? Ze heeft wel honger. Bot durf ik nu niet omdat alles als een idioot door haar systeem gaat.
nova
5-sterren

Re: Diarree na ab kuurtje

Berichtdoor nova » Zo 21 Okt 2012, 01:15

geprakte banaan?
gekookte rijst?
geraspte appel die je wat bruin laat worden voordat je die geeft?
en Norit stopt ook  heel goed
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 21 Okt 2012, 09:41

hannabelgje schreef:Zoë heeft sinds donderdag diarree. Ik ben haar nu okugest aan het geven en donderdag heeft ze duck gehad met probiotica erdoor. Gisteren rodi met probiotica. Vannacht weer enorm diarree. Gekookte kip eet ze niet. Wat kan ik haar nu het beste voeren? Ze heeft wel honger. Bot durf ik nu niet omdat alles als een idioot door haar systeem gaat.

Hie ernstig is de diarree? Heeft ze koorts? Drinkt ze genoeg? Is ze levendig?

Als het antwoord op de bovenste vragen NEE is, zou ik zelf gewoon voeren wat ik altijd voer. Want juist voerwisselingen geven weer diarree. Bot kun je malen. En verder langdurig probiotica blijven geven.

Kip koken: maakt de kip alleen moeilijker verteerbaar. Gekookte rijst is super onverteerbaar.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 21 Okt 2012, 09:46

Ze is levendig, ze drinkt en gisteren na geen eten te hebben gehad kwamen er eerst drolletjes en daarna pas drap. Ik heb haar gisteravond een paar stukjes gedroogde kalkoen gegeven en ga vandaag overdag weer beginnen met kleine beetjes tegelijk voeren.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 21 Okt 2012, 10:11

hannabelgje schreef:Ze is levendig, ze drinkt en gisteren na geen eten te hebben gehad kwamen er eerst drolletjes en daarna pas drap. Ik heb haar gisteravond een paar stukjes gedroogde kalkoen gegeven en ga vandaag overdag weer beginnen met kleine beetjes tegelijk voeren.

Ik denk dat je weer op de goede weg bent. En het nu goed aan pakt. Je zou vandaag ook nog alleen gedroogde kalkoen kunnen geven, een paar dagen niet teveel eten is niet zo erg.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Zo 21 Okt 2012, 17:32

Geen diarree gezien vandaag. :D
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Zo 21 Okt 2012, 19:57

O0
Barfplaats
Gesponsord bericht