Op vakantie naar buitenland met getiterde honden

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 16 Okt 2012, 11:38

Hoe zit dat? Welke landen wel, welke landen niet, wat zijn de risico's?
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Re: Op vakantie naar buitenland met getiterde honden

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Di 16 Okt 2012, 11:43

eelke schreef:Hoe zit dat? Welke landen wel, welke landen niet, wat zijn de risico's?

Ik geloof dat de Rabies titer niet als geldig wordt gezien Eelke en het toch ècht een geldige enting moet zijn.
Link:
Reizen met dieren - buitenland - vakantie | Dieren
http://www.dierendokters.com/.../reizen-b... - Paesi Bassi - Traduci questa pagina
hond-vakantie Gaat u naar het buitenland of blijft u in Nederland? Neemt u de hond of kat mee of niet? En regelt u dan een oppas of een pension? Vragen om

Honden mee op vakantie? of niet?
http://www.raadvanbeheer.nl/...hond/honden-mee-op... - Traduci questa pagina
De hond mee op vakantie: dat kan heel leuk zijn. ... onderstaande pagina's met wettelijke regels om problemen aan de grens of in het buitenland te voorkomen
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 16 Okt 2012, 11:51

Alleen rabies is verplicht, voor de rest niks volgens mij. In sommige landen moet je wel verplicht ontwormen en soms is behandeling tegen hartworm verstandig.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 16 Okt 2012, 11:53

Bummer.
Dan komen we wellicht nooit nederland meer uit. Daar had ik nog niet zo over nagedacht, toen ik honden nam, allergie hond bleek te hebben, niet meer ging enten maar titeren etc.  :-\
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 16 Okt 2012, 12:27

Ik ontkom niet aan de rabies vaccinatie. Bagger maar in beslag worden genomen en in quarantaine geplaatst worden zal nog tig keer erger zijn. :-\
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 16 Okt 2012, 12:40

Kaio schreef:Ik ontkom niet aan de rabies vaccinatie. Bagger maar in beslag worden genomen en in quarantaine geplaatst worden zal nog tig keer erger zijn. :-\

Ja, pcies...dan blijven we maar gewoon in nederland. Wat ik op zich niet een heeeeeeeeel groot probleem vind, behalve dan dat we heel dicht tegen de belgische grens aanwonen, en het dan met wandelen oppassen geblazen is dat we de grens niet over gaan.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 16 Okt 2012, 12:46

In Belgie schijnt het alleen verplicht te zijn onder de maas en eh samber.
http://www.ivdb.be/nl/home/favv/2012/03 ... id-rabies/
Ik weet niet hoe het geldt voor buitenlandse honden, daar het voor honden uit het buitenland verplicht is om rabiesgeent te zijn in Nederland.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 16 Okt 2012, 12:50

Kaio schreef:In Belgie schijnt het alleen verplicht te zijn onder de maas en eh samber.
http://www.ivdb.be/nl/home/favv/2012/03 ... id-rabies/
Ik weet niet hoe het geldt voor buitenlandse honden, daar het voor honden uit het buitenland verplicht is om rabiesgeent te zijn in Nederland.

Volgens mij geldt dat alleen voor belgische honden. Joep en Gijs hoeven in nederland niet ingeent te zijn, terwijl Maci, Fozzy en Kaio dat dan weer wel moeten zijn, als ze naar nederland willen. Maci, fozzy en Kaio moeten (zoals ik het lees) in belgie niet ingeent zijn, behalve onder de maas en samber. Als ze op bezoek willen komen hier in nederland, moeten ze weer wel ingeent zijn.

Toch?
Elvira
5-sterren

Berichtdoor Elvira » Di 16 Okt 2012, 12:54

klopt als je België in gaat (vanuit Nederland, Duitsland, Frankrijk of Luxemburg) moet je hond in geent zijn. Als je in België woont alleen beneden samber en maas
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Di 16 Okt 2012, 13:09

rabies krijgen  ze hier allemaal maar dat is omdat we vaak het land uit gaan met hen... om de 3 jaar krijgen ze dat dus
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Di 16 Okt 2012, 16:07

Bij een grensovergang naar ALLE landen (dus ook terug naar Nederland voor een Nederlandse hond!!!) dient de hond een geldige Rabies-vaccinatie te hebben.

Ik vermoed dat er niet veel aan de hand is als je 10 meter over de grens komt met wandelen maar ik zou er zeker geen risico op nemen.

Rabies dus laten zetten (als je de grens over wilt).

Guinnie hier (15,5 jr oud) wordt niet meer geent. Wij komen dus de grens met haar niet meer over. De kerels worden wel Rabies geent; ik kan dan met hen evt alleen de grens over.

Suzanne
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 16 Okt 2012, 22:53

Nah jah, dikke pech dan maar :)

Komt rabies nog zo veel voor? Zou er uitzicht op zijn dat ze dit de komende jaren uit bepaalde landen wel gaan toestaan?
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Wo 17 Okt 2012, 08:45

Ik ben bang van niet Eelke. Het feit dat de zwijn, hert, en andere wilde dierenpopulaties steeds groeiende zijn, en broertje dood hebben aan grenzen, zal de Rabies-enting steeds urgenter maken volgens de authoriteiten en de vaccin-fabrieken.

Daarom zou titeren als geldig bewijs zo ontzettend fijn zijn, en zouden meer DA's daarmee bekend moeten zijn en zich sterk moeten maken om een kentering te bewerkstelligen.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Wo 17 Okt 2012, 10:50

Maar op rabiës is niet te titeren toch?
Ze hebben hem sowieso nog nooit gehad, dus hier valt er sowieso nooit op te titeren.
bosnimf1976
3-sterren

Berichtdoor bosnimf1976 » Wo 17 Okt 2012, 13:10

Vorig jaar onze hond laten enten voor rabies. Ze is erg allergisch maar dacht dat het wel mee zou vallen maar er was toen echt een jeuk en eczeem explosie. Ze heeft toen gelijk ook andere entingen gehad. Ze heeft het voor het eerst zo heftig gehad en vermoed dat de rabies wel mee heeft gespeeld dus zou het zelf wel op een moment doen dat hond minste last heeft/ redelijk stabiel is. Is een Golden trouwens. Weet niet of jouw hond ook een Golden is die allergisch is?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”