Van versvoer terug naar brokken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kimkok
1-ster

Berichtdoor kimkok » Di 09 Okt 2012, 10:42

Een vriendin van me met 2 labradors is op mijn advies 2 jaar geleden begonnen met kvv. Ze geeft ze momenteel nog Carnibest en op vakantie voert ze Renske. Nu kan ze dit niet meer bekostigen en moet weer terug naar brokken. Ze vroeg aan mij advies hoe dit het beste aan te pakken en of ze de brokken dan nog enigszins kan combineren met kvv of renske. Lijkt mij een hele belasting voor het lichaam om terug te moeten naar brokken. Zou dit dan ook geleidelijk aan moeten gebeuren, eerst mengen en zo. Heeft iemand hier advies over?
Angelique
5-sterren

Re: Van versvoer terug naar brokken

Berichtdoor Angelique » Di 09 Okt 2012, 10:57

Net als andersom ligt dat geheel aan de hond. Mengen kan, maar hoeft niet per definitie. En ja, zal idd een hele belasting zijn voor dat lijf. Ze kan natuurlijk die brokken wel gewoon blijven combineren met vers of renske.
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Di 09 Okt 2012, 11:45

Zou dan ook kiezen voor een brok zonder allerlei chemische toevoegingen.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Di 09 Okt 2012, 11:50

Ik zou dan niet overstappen op brok, maar op goedkope kvv... in mijn ogen is de goedkoopste kvv altijd nog beter dan de duurste brok.

Carnibest is natuurlijk ook erg duur....dus ik zou voor lotgering en smuldier gaan (zit je tussen de 1,50 en 2,- per kg volgens mij)
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Di 09 Okt 2012, 11:52

Hier een link ... en dat op dit forum  :biggrin2: Maar goed mischien heb je er iets aan als het toch brok word

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
job
4-sterren

Berichtdoor job » Di 09 Okt 2012, 12:05

dogloversgold.com
siempie73
3-sterren

Berichtdoor siempie73 » Di 09 Okt 2012, 13:22

maar ja een goede brok is wel duurder, dus zou het mss een optie zijn om dan smuldier, kivo of lotgering te geven. Ben je wellicht toch goedkoper uit dan met een goede brok...
Arkay
4-sterren

Berichtdoor Arkay » Za 27 Okt 2012, 17:37

Sorry voor de bump
Maar wat is een goede brok ?
Moet die duur zijn of moet je goed opletten wat erin zit en waarvandaan het komt ?

Ik heb in het verleden cavom gevoerd omdat daar de minste conserveringsmiddelen ed aantoe gevoegd waren, de afgelopen 2 jaar ivm gezondheid van mijn jongste zoon weer brokken gevoerd en nu juist van biofood. Wij voeren geperste brokken en dan ben je al beperkt in merken die het in het assortiment hebben. (cavom, prins, biofood, farmfood)
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Za 27 Okt 2012, 17:47

Ik zou een goedkope kvv gaan voeren, of zelf samenstellen. Met een beetje moeite kun je voor weinig een goedkoop barfmenu samenstellen. Tijdens m'n studietijd voerde ik veel kippenekken (50 ct per kg), zalmkoppen (gratis bij de visboer), en smuldier rund (46 ct per 400 gram). Verder scoorde ik dan via bp nog wat andere diersoorten voor de afwisseling.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Za 27 Okt 2012, 19:46

Terug naar de vraag van de topicstarter. Zodra dit topic een brokreclametopoc wordt gaat die op slot. Voor adviezen welke brok er dan gebruikt zou moeten worden zijn er legio andere fora .
Arkay
4-sterren

Berichtdoor Arkay » Za 27 Okt 2012, 20:33

Mijn reactie was vooral omdat ik las dater gezegt wordt dat een goede vloek een dure is en daar ben ik het niet mee eens.
Denk dat er weinig fora zijn die kritisch kijken naar voeding en zeker op een brokken forum niet want ik heb het idee dat die vooral achter de bekende verkooppraatjes aanlopen.
En ja je kan redelijk goedkoop een manier vinden om toch rauw te voeren.
(ik was dan ook echt niet blij dat ik na de geboorte van onze jongste moest stoppen maar het risico was voor hem te groot ivm sterk verminderde weerstand)
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Ma 29 Okt 2012, 11:39

Geloof niet dat een brok goedkoper is dan goedkope KVV. Dus zou ook overgaan op de bovengenoemde merken KVV. Altijd nog veel beter dan brok voeren.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 29 Okt 2012, 11:41

[quote="pleuntje"]
Geloof niet dat een brok goedkoper is dan goedkope KVV. Dus zou ook overgaan op de bovengenoemde merken KVV. Altijd nog veel beter dan brok voeren.
[/quote]

Precies mijn mening!
Met barfen lukt het me trouwens ook om rond dezelfde prijs van smuldier te zitten, maar dan meer afwisseling en meer kwaliteit :) dus da's nog goedkoper.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Zo 04 Nov 2012, 19:19

[quote="Arkay"]
Sorry voor de bump
Maar wat is een goede brok ?
Moet die duur zijn of moet je goed opletten wat erin zit en waarvandaan het komt ?

Ik heb in het verleden cavom gevoerd omdat daar de minste conserveringsmiddelen ed aantoe gevoegd waren, de afgelopen 2 jaar ivm gezondheid van mijn jongste zoon weer brokken gevoerd en nu juist van biofood. Wij voeren geperste brokken en dan ben je al beperkt in merken die het in het assortiment hebben. (cavom, prins, biofood, farmfood)
[/quote]

http://www.trimsalonjosje.nl/voeding.htm
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”