Carnibest en jeuk

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Carnibest en jeuk

Berichtdoor Barfplaats

Cat
3-sterren

Carnibest en jeuk

Berichtdoor Cat » Zo 10 Apr 2005, 19:19

Een vriendin van mij heeft een Duitse herder reu die nu sinds 2 weken Carnibest natuurmix krijgt.
Voor de Carnibest kreeg deze hond allerlei soorten brokken. De laatste paar maanden is er echter een jeukende vacht opgetreden en likt de hond zich overmatig aan bepaalde plekken in de lies. Ook had hij vaak last van dunne poep en stinkt zijn vacht.
De DA dacht aan vlooienallergie, maar kon daarbij eigenlijk niets vinden.

Op mijn aanraden is ze nu al 2 weken op alleen maar Carnibest overgegaan. De ontlasting is goed, maar voor de rest zijn eigenlijk alle problemen (stinkende vacht, likken, jeuk) gebleven, al heeft ze het gevoel dat de jeuk wel iets minder wordt.

Vanaf wanneer zou je eigenlijk het daadwerkelijke effect van vers vlees moeten gaan zien. Als voeding niet de oorzaak is van de jeuk en stinkende vacht, waar moet je dan aan gaan denken?
Moet ze gewoon nog wat geduld hebben met de Carnibest en kijken wat op langere termijn gebeurt?
Is de hond misschien ergens allergisch voor, bv granen en zou een andere soort vers dan een optie zijn?

groetjes Cat
Ine
5-sterren

Re:Carnibest en jeuk

Berichtdoor Ine » Zo 10 Apr 2005, 19:27

Als je bedenkt, dat een eliminatiediëet minimaal 6 weken duurt, zou ik zeggen: Gewoon doorgaan en over 2 maanden eens kijken hoe het dan is. Het is even een kwestie van doorzetten, soms kunnen de klachten even iets heftiger worden om daarna gewoon te verdwijnen.
Chezzies
3-sterren

Berichtdoor Chezzies » Zo 10 Apr 2005, 20:29

Even doorzetten, de hond van een vriendin daar werde de klachten eerst ook iets erger en toen begon het af te nemen. En van achteren naar voren begon de hond te herstellen.
diana
5-sterren

Berichtdoor diana » Zo 10 Apr 2005, 22:15

Bij mijn reu
die er niet uit zag toen ik hem kreeg
was er na een week of 4 al duidelijke vooruitgang te zien
ik zou het zeer zeker nooit de eerste 6 weken opgeven hoor .
Audrey

Berichtdoor Audrey » Di 12 Apr 2005, 16:07

Ik zou het inderdaad ook niet meteen opgeven, maar hoop ook niet al te veel op verbetering. Mijn hond krijgt nu al ruim een jaar carnibest. Ik ben er mee begonnen omdat hij dezelfde klachten had die jij beschrijft (en het is ook nog eens een Duitse herder). Hij doet het op zich hartstikke goed op dit voer alleen de jeuk is er niet mee verdwenen. Zijn vacht ziet er overigens wel goed uit en hij blijft nu ook goed op gewicht. Aangezien hij het verder goed doet op dit voer en het ook nog eens erg lekker vindt, ga ik er maar gewoon mee door. De hoop dat zijn jeuk ooit nog over gaat (hij wordt inmiddels 7 jaar) heb ik echter, hoe spijtig ook, laten varen.

Laat je echter niet ontmoedigen door dit verhaal want op BARF-plaats zijn ook genoeg verhalen dat het voeren van vers vlees wel helpt, daarom ben ik er ook ooit mee begonnen.
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Di 12 Apr 2005, 16:13

Heeft deze hond ook een allergietest gedaan?
Is het in het voorjaar erger dan anders (pollenallergie???)
Geeft ze supplementen? (bijv visolie capsules?)

In Cb zit alleen een klein beetje rijst, daar kunnen de meeste honden wel tegen. Maar Cb heeft ook een Eend-versie voor allergische honden. Toch zou ik het - zoals de anderen al zeggen - nog minimaal een maand volhouden, anders weet je eigenlijk nog niks..... :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”