Ervaring met groenlipmossel/glucosamine/MSM?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Mila10
2-sterren

Berichtdoor Mila10 » Di 25 Sep 2012, 10:39

Heeft er iemand ervaring met Gloenlipmossel extract met glucosamine en MSM?

Momenteel heb ik een opvanghondje thuis die nog wel een tijdje zal blijven. Zij heeft af en toe last van haar achterhand, ik persoonlijk denk dat zij slechte heupen heeft. Traplopen gaat moeizaam, dus dat doen we niet meer. Zou dit middel haar kunnen helpen? Of is er misschien iets anders waar ik haar mee kan helpen?

En kan ik het ook toepassen voor hondjes waar je intensief mee traint/sport? Die dus extra belast worden. Dit om blessures in de toekomst de voorkomen. Of kan ik dan beter alleen glucosamine geven?

Ik lees graag jullie ervaringen!
Mila10
2-sterren

Re: Ervaring met groenlipmossel/glucosamine/MSM?

Berichtdoor Mila10 » Do 27 Sep 2012, 12:15

Niemand ervaring mee?

Ik heb het in ieder geval besteld GLM met Glucosamine en MSM. Dat ga ik aan de opvanger geven die last heeft van haar achterhand.

Voor de sportieve hondjes waar veel mee getraind en gesport wordt heb ik Glucochondran besteld. Het schijnt dat dat goed is voor spieren, pezen en gewrichten die zwaar belast worden. Ik ben benieuwd en zal mijn ervaringen hier delen  ;)
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Do 27 Sep 2012, 12:19

Mila10 schreef:Niemand ervaring mee?

Ik heb het in ieder geval besteld GLM met Glucosamine en MSM. Dat ga ik aan de opvanger geven die last heeft van haar achterhand.

Voor de sportieve hondjes waar veel mee getraind en gesport wordt heb ik Glucochondran besteld. Het schijnt dat dat goed is voor spieren, pezen en gewrichten die zwaar belast worden. Ik ben benieuwd en zal mijn ervaringen hier delen ;)

Ik volg je berichtgevingen hierover, bedankt.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Do 27 Sep 2012, 12:44

Alleen ervaring met pure groenlipmossel, maar wel goede ervaringen dus ik hoop voor je dat het gaat werken wat je hebt besteld.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 04 Okt 2012, 15:19

Goede ervaringen met pure MSM van KALA health. Ook met de groenlipmossel die Cathelijn bedoeld.
Kallista
5-sterren

Berichtdoor Kallista » Do 04 Okt 2012, 16:54

Met o.a. Glucosamine en MSM goede ervaringen hier.
Groenlipmossel nog niet geprobeerd.

Ik geef het niet preventief, maar een border collie die traint aan de schapen en hier ook wedstrijden in loopt.
Hondje doet het erg goed, ookal zijn de foto's niet goed (spondylose)

TS: als ik jouw verhaal zo lees, dan zou ik haar eerst eens goed laten nakijken door een DA, je weet immers niet wat het is...
Jij denkt dat het de heupen zijn, dat dacht ik bij mijn hond ook, en bij de mijne bleek het vanuit de rug te komen  ;)
Mila10
2-sterren

Berichtdoor Mila10 » Vr 05 Okt 2012, 10:22

Dank voor de reacties!

Ik geef pas een week de groenlipmossel met glucosamine en MSM, en kan dus nog niet zeggen of het echt helpt. Sinds de opvanger meer beweegt, lijkt ze ook steeds minder last te hebben, waarschijnlijk omdat haar spieren sterker worden. Het gaat dus eigenlijk momenteel weer goed met haar! Voorlopig laat ik haar nog niet grondig onderzoeken bij de DA, ook omdat het mijn hond eigenlijk niet is. En ik wil het eerst op deze manier proberen. Ze heeft nu geen pijn, en kan goed meedoen met de andere honden...
TijgerPuck
3-sterren

Berichtdoor TijgerPuck » Do 01 Nov 2012, 11:17

Het gaat bij de gewrichtsproblemen om een combinatie van producten.
Glucosamine werkt het beste als deze in een sulfaat vorm is en niet HCL. Die laatste is alleen door het menselijke lichaam opneembaar. Dan heb je MSM en Chondroïtine nodig. Dit moet allemaal is de juist verhouding staan. Je kan het het op het etiket zien...de volgorde moet zo ie zo zijn Glucosamine (sulfaat) dan MSM en dan Chondroitine (sulfaat).

Groenlipmossel is niet meer dan een bouwstof voor de gewrichten. Ik heb het al eerder op het forum gezet...het werkt het zelfde als plantaardige varianten. Verder is er niet bijzonders aan.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Oh even voor de duidelijkheid, ik weet dit omdat ik mezelf er eens flink in verdiept heb. Aangezien er zoveel was.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”