hoeveelheid voer pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoeveelheid voer pup

Berichtdoor Barfplaats

Juul
5-sterren

hoeveelheid voer pup

Berichtdoor Juul » Zo 23 Sep 2012, 00:04

Epke is nu 12 weken, en weegt 8 kg. Hij is vrij schraal, dwz, ik zie ribben. Hij heeft deze week iets meer als 9% gekregen, (650 gram per dag) en is deze week een kilo gegroeid. Het is geen vel over been, maar hij is echt schraal te noemen.

Hij zou dus komende week 720 gram krijgen als we zo verder zouden gaan, naar mijn mening heeft ie dit ook echt wel nodig, en ik zou hem misschien nog wel meer willen geven. Maar dat vind ik best een grote hoeveelheid voor zo'n klein hondje. Hij krijgt nu 4 keer per dag (plus de nodige beloningkjes ook nog extra).

Zou ik beter 5 keer per dag geven? En dan toch op 10% gaan zitten?
Sammy1980
5-sterren

Re: hoeveelheid voer pup

Berichtdoor Sammy1980 » Zo 23 Sep 2012, 08:33

Ik zou verhogen in percentages.

Jillz was ook vrij slank en die gaf ik ook meer en dat was absoluut geen probleem, die at met 5/6 maanden een kilo (of meer) per dag.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 23 Sep 2012, 08:38

Is Epke dat pupje op de foto in Keulen? Ik vind hem er juist heeeeel mooi uitzien, slank, maar niets te mager. Ja, niet veel puppyvet, maar daar zijn veel fokkers juist heel erg voorstander van, toch?

Adviezen kan ik je verder niet geven, daar heb ik te weinig ervaring in, maar volgens mij ziet de pup er puik uit.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Zo 23 Sep 2012, 11:06

Wij voeren pups op die leeftijd rond de 10% en verdeeld over drie keer per dag. Ik zou het gewoon even uitproberen hoe iets meer per portie valt.
Juul
5-sterren

Berichtdoor Juul » Zo 23 Sep 2012, 12:12

Okee, dat is dus eigenlijk niet eens achterlijk veel. Hou ik het daarop, en blijf ik even op 4x per dag. Wel een raar gevoel, die kleine sprinkhaan gewoon evenveel te voeren als Falco.
Berna
4-sterren

Berichtdoor Berna » Zo 23 Sep 2012, 15:01

Onze vizsla heeft het eerste jaar van zijn leven zowat altijd op 8-10% gezeten. Op het hoogte punt at meneer 2 kg per dag. Ik vond het vreselijk veel voor z'n slanke slungel, maar met minder viel hij echt af.. Nu is ie 2,5 jaar, en zit hij nog op 4-5%.
Ik dacht altijd dat hij misschien optimaal verteerde, maar van andere vizsla eigenaren begreep ik dat ze een vergelijkbare ervaring hebben.
Juul
5-sterren

Berichtdoor Juul » Zo 23 Sep 2012, 17:03

Dank je wel. Falco heeft ook altijd erg veel gegeten, maar die is ook wel wat groter als ik denk/hoop dat de pup gaat worden. Maar dan weet ik dat het niet aan Epke of aan mijn menu ligt i.i.g.!
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 23 Sep 2012, 17:10

Logi heb ik op een gegeven moment een tijd lang 2x zoveel gevoerd. Die groeide en was actief en verbruikte gewoon heel veel in die periode. Gewoon op het oog voeren, baas weet het het beste! Richtlijnen zijn tenslotte maar richtlijnen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”