Verschil tussen grote en kleine honden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ruud1960
1-ster

Berichtdoor Ruud1960 » Vr 08 Apr 2005, 20:40

Ik heb een vraag of er nu verschil zit in het voeren van kleine rassen en grote rassen. Bij brokken heb je namelijk dat verschil wel b.v. bij Hills voor snel groeiende honden moet je de large breed nemen
We hebben nu een pup zwitserse Witte herder van 10 weken dus die groeit snel (mag wel zeggen heel snel )en die geven we energique puppy, maar ik zie niks op de verpakking staan daar over. Zijn er misschien mensen die hier meer over weten.
Bedankt vast, Groeten Ruud
bernerfan
3-sterren

Re:Verschil tussen grote en kleine honden

Berichtdoor bernerfan » Vr 08 Apr 2005, 21:10

heb je al es op hun website gekeken...www.energique.nl..? ;)
Ruud1960
1-ster

Berichtdoor Ruud1960 » Vr 08 Apr 2005, 21:30

Ja heb ik op gekeken hoor, maar daar staat er ook niks over, wel bij het vervolg voer dat een grotere hond 2 maanden langer het pupy voer moet eten
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 08 Apr 2005, 21:36

[quote="Cindy_Ruud"]
Ik heb een vraag of er nu verschil zit in het voeren van kleine rassen en grote rassen. Bij brokken heb je namelijk dat verschil wel b.v. bij Hills voor snel groeiende honden moet je de large breed nemen
We hebben nu een pup zwitserse Witte herder van 10 weken dus die groeit snel (mag wel zeggen heel snel )en die geven we energique puppy, maar ik zie niks op de verpakking staan daar over. Zijn er misschien mensen die hier meer over weten.
Bedankt vast, Groeten Ruud

[/quote]

Hoi Ruud,

In principe kan je pup hetzlfde voer eten als de volwassen hond. Omdat de pup verhoudingsgewijs veel meer eet dan een volwassen hond komt hij toch wel aan zijn voedingsbehoeften.
Juist voor pups van grote honden is het van belang dat deze niet te hard groeien ivm groeipijnen e.d.
Hier eten de honden allemaal hetzelfde, van pup tot senior, alleen de hoeveelheden zijn uiteraard aangepast.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”