hoelang verteren voordat het uitgepoept word?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Dotti
3-sterren

Berichtdoor Dotti » Do 13 Sep 2012, 22:22

Haai!!

Ik vroeg me af, wanneer de maaltijd van vanavond uitgepoept word?
Eigenlijk meer, is de poep van morgenvroeg het eten van vandaag, of dat van gister?

Iemand enig idee?
lauraV
5-sterren

Re: hoelang verteren voordat het uitgepoept word?

Berichtdoor lauraV » Do 13 Sep 2012, 22:53

de dames eten hier sàvonds rond 23.00 en s`morgens om 8.00 poepen ze ( 1x per dag)
Dotti
3-sterren

Berichtdoor Dotti » Do 13 Sep 2012, 23:00

Ja zo is het hier ook ongeveer maarrrrrr is het dan het verteerde eten van gister, of van vandaag?
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe ze op de ribbetjes reageerd
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Do 13 Sep 2012, 23:04

dat ligt er dus eraan hoe ze het verteerd , is dus ff uitproberen
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 13 Sep 2012, 23:27

Ik zou veronderstellen van de avond tevoren.
Vleeseters hebben een kort spijsverteringstelsel en bij mezelf is het al van de avond tevoren als mijn spijsvertering in orde is (dus geen constipatie  ::)). 
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 13 Sep 2012, 23:34

Als hier een hond wel eens een dag een maaltijd overslaat, en hij eet de volgende ochtend weer wel, wordt er de ochtend daarop niet gepoept. Dat gebeurt dan pas in begin van de avond. Zo'n 1,5 dag later dus. Maar niet elke hond zal zijn voedsel even snel/traag verteren denk ik, en het hangt ook van het soort voedsel af. Zachte ribbetjes zullen sneller verteren dan harde. 
Dotti
3-sterren

Berichtdoor Dotti » Vr 14 Sep 2012, 10:09

Dankje voor jullie reacties. We zullen het strakjes zien:)
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Vr 14 Sep 2012, 10:13

Bandit poept 2 keer per dag en krijgt 's avonds zijn grote maaltijd. Dus denkt dat de poep van de middag van de vorige avond is, maar weet dat niet zeker. Soms poept hij een keer niet en heel zelden een hele dag niet. Maar dan is het de ochtend daarna toch echt wel prijs.
Larshann
3-sterren

Berichtdoor Larshann » Vr 14 Sep 2012, 10:44

bij ons krijgen ze meestal 's avonds hun eten, en het komt er de volgende dag 's avonds terug uit. ongeveer 24u dus. ik weet het bijna zeker, oa omdat hun ontlasting donkerder is als ze pens hebben gekregen, dus ik weet welke maaltijd eruit komt :biggrin2:
in het weekend krijgen ze 's morgens eten, en dus poepen ze ook op zondagmorgen en maandagmorgen ipv avond.
Dotti
3-sterren

Berichtdoor Dotti » Vr 14 Sep 2012, 10:53

Ik gokte ook op vanavond, maar twijfelde teveel, dus ben benieuwd:)
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 14 Sep 2012, 12:17

Nou, ik heb daarnet kunnen vaststellen dat het eten dat ze gisteravond om 21.30 uur hebben gegeten, er vandaag rond een uur of 11 's ochtends weer uitkwam! Er stond namelijk gisteren groentemix op het menu, en daar hebben ze altijd veel meer en ook slappere ontlasting van dan wanneer ze geen groenten hebben gehad. Gezien de drollen die er vanochtend gedraaid werden kan ik niet anders dan constateren dat het eten van gisteravond (kalkoennek, reesnippers en dus groentemix) vandaag aan de natuur is teruggegeven! :biggrin2:
Dotti
3-sterren

Berichtdoor Dotti » Vr 14 Sep 2012, 12:20

Anne in Duitsland schreef:Nou, ik heb daarnet kunnen vaststellen dat het eten dat ze gisteravond om 21.30 uur hebben gegeten, er vandaag rond een uur of 11 's ochtends weer uitkwam! Er stond namelijk gisteren groentemix op het menu, en daar hebben ze altijd veel meer en ook slappere ontlasting van dan wanneer ze geen groenten hebben gehad. Gezien de drollen die er vanochtend gedraaid werden kan ik niet anders dan constateren dat het eten van gisteravond (kalkoennek, reesnippers en dus groentemix) vandaag aan de natuur is teruggegeven! :biggrin2:

Haha bedankt voor de oplettendheid! Mevrouw hier heeft nog niet gepoept.. ik wacht nog rustig even af:p
SjaakBF
3-sterren

Berichtdoor SjaakBF » Vr 14 Sep 2012, 15:14

Hier gaat het ook vrij snel. Ze poepen meestal een keer per dag. Als ik dus vandaag zalm voer en weet dat ik eigenlijk wat veel bot in vergelijking met spier heb gevoerd zal ik dat morgen ook terug zien aan de ontlasting. Meestal is de eerst volgende drol de dag erna het product van wat de dag ervoor gegeten is.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Za 15 Sep 2012, 20:12

Anne in Duitsland schreef:Nou, ik heb daarnet kunnen vaststellen dat het eten dat ze gisteravond om 21.30 uur hebben gegeten, er vandaag rond een uur of 11 's ochtends weer uitkwam! Er stond namelijk gisteren groentemix op het menu, en daar hebben ze altijd veel meer en ook slappere ontlasting van dan wanneer ze geen groenten hebben gehad. Gezien de drollen die er vanochtend gedraaid werden kan ik niet anders dan constateren dat het eten van gisteravond (kalkoennek, reesnippers en dus groentemix) vandaag aan de natuur is teruggegeven! :biggrin2:

Oke maar dan heb je het dus eigenljk over eten dat er sneller dan normaal doorheen gaat i.v.m. de groentemix? Dat heb ik hier bv met vis. Als ze zalm hebben gehad gaat het ook sneller. Groentemix heeft hier geen gevolgen voor het doorlooptempo, maar ze krijgen dan ook nooit meer dan 10% (ik voer "compleet"). En dat maakt natuurlijk ook nog wat uit, geef je alleen vlees en/of orgaan, of geef je bot met vlees etc. Pens maakt ook niets uit, maar ook hier geldt dat ze dat bij hun bot en spiervlees krijgen, nooit alleen als "pensdag" wat ik hier ook wel lees.  Als jij geen groentemix zou geven zou  het dan even snel gaan? Doe jij wel eens een vastendag? Zo ja, hoe lang duurt het dan na de eerste maaltijd na de vastendag voor ze weer ontlasten?
Dotti
3-sterren

Berichtdoor Dotti » Za 15 Sep 2012, 22:32

Nouja, ik heb geen idee wanneer het weer eruit gekomen is want de poep zag tot heden hetzelfde uit als altijd.
Wat uiteraard een goed teken is :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”