loszittende tanden gebit versterken - advies welk voedingssuplement te gebruiken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
fem.
2-sterren

loszittende tanden gebit versterken - advies welk voedingssuplement te gebruiken

Berichtdoor fem. » Ma 10 Sep 2012, 15:08

Mijn maltezer heeft zo een zwak gebit. Hij bijt/kauwt graag. Maar hij heeft al 3 tandjes verloren door het kluiven van runderhuid, varkensoor. Bij de eerste keer had ik de producten niet geweekt maar wel kleiner gemaakt. Hij trekt aan de producten en dan kauwt en trekt en kauwt en trekt... ja, zijn voortanden (onderin) kwamen los te zitten.
Met pijn in mijn hart en een schulgevoel naar hem toe naar de DA om de tanden te laten trekken. Ja, nu gebeurt het weer. Een geweekt stukje huid (geweekt, zacht gemaakt)
ontneemt hem zijn voortand aan het bovengebit.
Zal ik dan de rest van zijn leven niks meer te kauwen geven? Hij krijgt KVV. Ik durf hem niks meer te geven waar hij niet 'hap slik' kan eten. Als dat het probleem zal oplossen dan doe ik het met plezier. Echter vrees ik dat het probleem ook intern moet worden aangepakt. Opbouwen als een rots... gebit.

Ik heb hem geadopteerd, al een jaar. In zijn vorige levensfase denk ik dat hij onvoldoende voedingsstoffen binnen heeft gekregen, misschien als pup al. Zijn tanden zijn scheef, niet aan elkaar sluitend, maar net een hek (alleen deze is nog recht), gaten tussen de tanden en schots en scheef.
Ik geeft hem nu 30kruiden van Luposan en mineralen supplementen van Ebi vet... maar zijn gebit wordt er niet sterker van.

Ik heb overwogen om een verzekering voor hem af te sluiten maar weet echt niet welke verzekeraar een goede dekking heeft (advies gevraagd). Hij heeft altijd wel
wat, zucht. Ik denk dat hij een van de zoveel overgefokte hond is, zijn achterbenen zijn krom (o-benen), hij loopt langzaam, zijn vacht is arm, zijn maag is een probleem, zijn anaalklieren zijn moeten altijd worden geleegd... ja mijn schat heeft veel aandacht en zorg nodig.

Heeft iemand van jullie advies welk voedingssupplement ik mijn hond (4jaar) kan geven om hem sterker gebit en of gewrichten kan geven.
Hartelijk dank voor het lezen.. ik ben wat opgelucht dat ik even dit van mijn kan afschrijven. Zo gefrusteerd door onmacht en zorgen.

Een verdrietige baasje
Nici
Angelique
5-sterren

Re: loszittende tanden gebit versterken - advies welk voedingssuplement te gebruiken

Berichtdoor Angelique » Ma 10 Sep 2012, 15:36

Tja, ik ben bang dat dat gebit een kansloze missie is. Deze hondjes zijn (met wat kleine soortgenoten) geen uitblinkers wat betreft het hebben van een degelijk gebit en als in de opbouwperiode van het gebit de voeding niet optimaal geweest is dan krijg je een dubbelzwak gebit.

Indien hij last heeft van zijn gewrichten kun je 'm een glucosaminecomplex geven. Daarbij een goede visolie, die dan meteen een positieve bijdrage zal leveren aan zijn vacht.

Verzekeringen zijn ietwat lastig omdat sowieso alles wat die nu al heeft vaak uitgesloten wordt. Verder is het een kwestie van kijken wat je aan premie moet betalen, wat je daarvoor aan dekking krijgt en hoe hoog je eigen risico/bijdrage is.
hamada
5-sterren

Re: loszittende tanden gebit versterken - advies welk voedingssuplement te gebruiken

Berichtdoor hamada » Ma 10 Sep 2012, 19:59

Er wordt van Q10 gezegd dat het goed tegen tandvleesontsteking en loszittende tanden zou zijn. Maar ik vrees dat als het gebit zelf al zwak is, er weinig aan te doen is.
fem.
2-sterren

Berichtdoor fem. » Vr 14 Sep 2012, 18:41

Dank jullie voor jullie bericht  Angelique en Hamada.

Zal ik misschien van jullie mogen weten welk merk Q10 en welk merk glucosamine complex jullie adviseren en of jullie een voordelig adres hebben waar deze kan halen?
Om eerlijk te zeggen zie ik door de bomen het bos niet meer: er zijn zoveel soorten van bijv de Groene Oss, Puur en andere natuurlijke producten dat ik als beginneling met open mond naar sta te staren. Op dit moment geef ik Ebi vet minerealen en Luposan 30 kruiden mix. Het werkt niet goed genoeg want hij heeft voor de aanvang 2 tanden verloren :'(,  nu heeft hij 1 tand verloren. :'(..in de toekomst hoop ik geen enkele meer  ???

Ik heb gehoord dat groene leem ook goed is.. weet niet goed waar ik dit voordelig kan halen.. zag op een online shop voor bijna 20euro voor een kleine busje.

Ja, de verzekering ga ik toch maar nemen, wel moet ik nog gaan onderzoeken... browsen naar info.. de hond is zo duur doordat hij om de zoveel tijd wel weer iets heeft.
Ik bid dat zijn tand niet getrokken wordt. Het ziet er al zo raar uit zonder 2 ondertanden. Nu nog een boventand. Hoe meer tanden hij verliest des te zwakker de andere tanden als een hekwerk steun ondervinden bij elkaar.

Gezegend weekend toegewenst.
Groetjes
nici
Laatst gewijzigd door fem. op Za 29 Sep 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Ma 17 Sep 2012, 20:10

Las net je berichtje. Hier krijgen ze de Q10 30mg. van de Kruidvat. Diverse merken hebben alleen de 15 mg.
Voor de gewrichten krijgen ze hier in plaats van glucosamine de Cortaflx (http://www.fermain.com/). Een glucosaminepreparaat waar onze honden erg veel baat bij hebben gehad.

succes met je zoektocht verder.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”