Rood/rozige vlek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rood/rozige vlek

Berichtdoor Barfplaats

mullermariska
1-ster

Rood/rozige vlek

Berichtdoor mullermariska » Wo 29 Aug 2012, 15:19

Wie weet hoe dit kan of wat het is of hoe het weer weggaat?
Afbeelding
Afbeelding

Alleen haar vacht is verkleurd op haar hals. De huid ziet er normaal uit. Ze jeukt er niet aan. Ze krijgt al vanaf dat ze zes maanden is ongeveer KVV van Tinloo barfmenu, Lupa, Carnibest, Alaska, Haaksbarf. 1x per week krijgt ze runderluchtpijp of een penslap. Af en toe iets van kalkoennekken of eendenekken of een klein karkasje.  Ze is 3,5 jaar oud en nooit iets van allergie gehad. Ze zwemt veel. Tis een labrador he! Sinds ze die plek heeft droog ik haar daar extra af omdat ik toch bang ben dat het gaat smetten. Maar heb dus geen idee hoe ze eraan is gekomen...
Nou lag ze daarnet te pitten en zag ik dat ze het bij haar elleboog ook krijgt. Nou hebben veel hondjes daar eeltplekken. Izzie niet maar nu wordt haar haar daar ook roze.

Afbeelding
Niet echt goed te zien op de foto...

Wie o wie weet hoe het komt en vooral hoe ik het weer wegkrijg??
tessa
5-sterren

Re: Rood/rozige vlek

Berichtdoor tessa » Wo 29 Aug 2012, 16:20

Het lijken me gewoon dezelzefde soort plekjes als bijv. traanstrepen.
Vaak hebben licht gekleurde honden daar wat last van.
Het is een soort roestvoerming, vandaar de rode kleur.
In de hals kan het komen van de druk van de halsband en op de ellebogen van het contact met de grond als ze ligt.
Je kunt er niet veel aan doen vrees ik.
Daantje
5-sterren

Berichtdoor Daantje » Wo 29 Aug 2012, 17:36

Bij mijn honden ontstaat zoiets als ze zwemmen in natuurwater wat ijzerhoudend is.

Idd. een soort "roest"kleur .

Helaas gaat het bij hen niet meer weg ,t lijkt wel verf wat de vacht verkleurd heeft  :-\
inni
5-sterren

Berichtdoor inni » Wo 29 Aug 2012, 19:56

Berre (een maltezer) krijgt roodroze vlekken wanneer hij regelmatig nat is, in de winter en bij regenweer aan zijn snor omdat die door 't gras sleurt bv. of de periodes dat hij regelmatig diarree had rond zijn poeper door 't elke keer af te spoelen. Zou 't kunnen komen door 't liggen en zweten door 't warme weer?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”