Kunnen jullie meedenken??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Sammy1980
5-sterren

Berichtdoor Sammy1980 » Za 25 Aug 2012, 07:03

Ik ga maandag sowieso naar de DA, maar ik vroeg me af of iemand dit bekend voorkomt  :-[ :-[

Sammy heeft al jaren last van haar huid/vacht in de zomer, ze noemen dit daily rash.
Kleine korstjes die ontstaan en dan los laten en er verschijnt dan een klein kaal plekje, heeft ze geen last van en verdwijnt na de zomer weer.

Echter de laatste paar dagen heeft ze plekken op haar huid zitten die vuurrood zijn, de haren worden onwijs stug, de huid wordt kaal (of iig met veel minder haar) en er verschijnen smet plekken. De smet plekken zijn een paar uur vochtig en worden daarna droog.

De vuurrode plekken zitten er maar een dag of 1 a 2 en dan zijn ze weer verdwenen, ze wisselen ook een beetje af, ze zitten voornamelijk in haar liezen, haar kaaklijn, haar keel, haar oksels en haar achterpoten  :-X :-[
Dit is ook voor het eerst dat ze weg loopt als ik er aan zit, dus ze heeft er last van.

En, ik weet niet of het samenhangt, 1 van haar vetbulten is gaan bloeden.

Zoals ik al zei, we gaan maandag naar de DA, maar ik dacht misschien herkent iemand dit  :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op Za 25 Aug 2012, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Kunnen jullie meedenken??

Berichtdoor Lizzy » Za 25 Aug 2012, 08:18

Als je het mij vraagt zijn die plekken gewoon een wat uit de hand gelopen dally rash. En ja, dat heb ik wel vaker gezien. Ik heb een keer meegemaakt dat Pinkel bijna kaal was, volledig aangevreten van kop tot staart.

Waarschijnlijk komt het door haar verminderde weerstand of door het vreselijke warme weer van de afgelopen dagen zijn de plekjes verder gaan ontsteken. Dan krijg je ontstoken haarzakjes en dondert het hele bosje haar er dood uit. Je DA kan hier niks aan doen, behalve AB geven en dat zou ik dus echt niet doen. Als je het mij vraagt kun je dit zelf gewoon behandelen. Door haar plekjes voorzichtig te deppen met Echinacea Extra Forte van Bloem, met plantago en cat's claw. Dat werkt genezend en ontstekingsremmend. En verder moet je er vooral afblijven! Zeer belangrijk! En verder moet je haar ook niet laten zwemmen.

Die bloedende vetbult heeft hier verder (in mijn ogen) niks mee te maken.
Sammy1980
5-sterren

Berichtdoor Sammy1980 » Za 25 Aug 2012, 09:29

Oke dus toch verergerde daily rash  :-X
Ik dacht omdat ze er normaal geen last van heeft en nu wel dat het misschien toch iets anders was, temeer ook omdat ze op sommige plekken echt vuurrood is.
Maar ik ga even die dingen halen bij de drogist en dan gaan we het op die manier behandelen.

Zwemmen mag ze inderdaad nu even niet van mij, wist niet zeker of het daarvan kwam en ik zal er niet aanzitten  :)

De bloedende vetbult laten we maandag nog even bekijken door de DA.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”