KVV koken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

KVV koken

Berichtdoor Barfplaats

java
3-sterren

KVV koken

Berichtdoor java » Wo 15 Aug 2012, 20:03

Onze Belle is heel ziek geweest, waarschijnlijk van de pijnstiller cimalgex die ze kreeg omdat ze erg slecht liep en we dachten dat ze pijn had. De DA sloot niet uit dat ze een versleten nekwevel(s) had. Dit zou alleen bevestigd kunnen worden door een scan onder narcose en dat wilde ik Belle niet aandoen, ze is bijna 10 jaar...altijd zwak geweest en vertoond lichtelijke dementie. Ze werd na 10 dagen cimalgex dood ziek braken en diarree, het was kantje boord. Ben gaan koken voor haar de eerste dagen kip, lepeltje voor lepeltje at ze. Nu eet ze weer redelijk maar mijn vraag: ik kook de KVV verschillende soorten en durf haar voorlopig niet op rauw vlees/KVV te zetten. Als ik de KVV gekookt heb vind ik wel kleine harde stukjes bot die ik zoveel mogelijk verwijder. Krijgt ze nu geen tekorten? Hoe zou ik haar voeding kunnen verbeteren? Heb geprobeerd om gekookte worteltjes te geven maar hier braakte ze weer op.....Belle is altijd héél gevoelig geweest ze is onze prinses op de erwt. Belle heeft altijd KVV en Barf gegeten vanaf 1 jaar.
Ze krijgt probiotica over haar gekookte KVV en kip.

gegroet Will
nienk
5-sterren

Re: KVV koken

Berichtdoor nienk » Wo 15 Aug 2012, 20:18

persoonlijk zou ik het gaan proberen om de kvv steeds iets minder lang te koken, kijken wat er gebeurd.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Wo 15 Aug 2012, 21:58

je kunt wel een poosje voeren terwijl het niet in balans is,  mits het geen maaaaaaanden duurt is dat geen ramp  :)

Beterschap voor je meisje
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”