Welke kvv's voor nierpatient?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

lauwtje
1-ster

Berichtdoor lauwtje » Ma 13 Aug 2012, 11:45

Een goede vriendin van me heeft een oud hondje van 15. Beetje heeft geen tandjes meer in haar bekkie staan.
Nu bleek vorige week dat het diertje mogelijk een nierprobleem heeft.

Omdat ze geen tandjes meer heeft kreeg ze kvv. Vaak smuldier omdat ze hier geen last kreeg van haar huid. Het hondje moet op speciaal dieet.. maar de voeding van RC wil ze liever niet geven. Het hondje heeft een mega vooruitgang geboekt op kvv/vlees. Betere vacht, vrolijker en ze kwam mooi aan.

Nu is het voor ons even uitzoeken wat het beste is voor haar.
Weet dat bandit een speciaal dieet heeft, maar zijn er ook nog andere merken die een speciaal nierdieet hebben?
Puur barfen gaat niet vanwege het gebrek aan gebit  ::)

Ik geen mijn honden lotgering (haar afgeraden om te geven omdat het mogelijk wat vettig is) en Tinlo, maar hier kon ik niet zien wat bij een nierpatient kan.
We kunnen vrij gemakkelijk in de omgeving komen aan: Tinlo, lotgering, carnibest, darf, smuldier. Bandit moet geen probleem zijn... maar winkels online versturen pas vanaf 30 euro een bestelling. (hondje is 4kg..)
Lizzy
Moderator

Re: Welke kvv's voor nierpatient?

Berichtdoor Lizzy » Ma 13 Aug 2012, 17:10

Mogelijk nierproblemen? Wat betekent dat? Je hoeft pas aanpassingen aan het dieet te gaan doen als de nierwaardes bepaalde slechte waardes hebben bereikt (zie daarvoor het topic in de barfplaats bieb). Zolang de nierwaardes niet aangeven dat je fosfor moet gaan beperken, zou ik gewoon bij de normale KVV merken blijven. En dan bijv. wel ter ondersteuning Solidago geven. En visolie. Als de nierwaardes echt de pan uit gestegen zijn, dan is een dieet wel aan te bevelen. Je vriendin kan dan eventueel ook wat minder KVV gaan geven en dan wat meer fijngesneden/gemalen pens en groenten (en indien nodig wat extra vet maar dan alleen extra vergine olijfolie of extra vergine kokosolie). Of Bandit inderdaad. Duck heeft ook een therapie voeding waarvan ze zeggen dat het goed is bij nierproblemen maar ik vind dat persoonlijk niet geschikt.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”