homeopaat en acupunctuur kiezen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Miranda 1
5-sterren

Berichtdoor Miranda 1 » Za 11 Aug 2012, 13:19

Ik wil met mijn Berner graag naar een homeopaat en het liefst ook eentje die aan acupunctuur doet.

Vorig jaar september ben ik met mijn Berner bij Tannetje geweest. Dit was voordat we begonnen met elimineren ivm een voedselallergie. Daarnaast is hij een onzekere hond, die andere honden en mensen spannend vind. Toen kon hij ook niet alleen thuis blijven. Dus van Tannetje druppels gekregen en dat werkte goed. Er na een tijdje mee gestopt, maar ik wil hem toch weer opnieuw instellen.

We zijn bijna een jaar verder en hij is nu pas 2 jaar oud. Dus nog volop in ontwikkeling. Daarnaast merk ik steeds meer dat hij enorm gevoelig is voor het oplopen van een trauma. Van het ene op andere moment is hij als de dood voor onweer. Nieuwe onbekende situaties vind hij enorm spannend. En zo zijn er nog meer dingen.

Dus mijn vraag is hebben jullie ervaring met acupunctuur en zou hij hier baat bij kunnen hebben?

En kent iemand Elske Klein? http://www.elskeklein.nl/ Zij is mij aanbevolen door de assistant die in de praktijk werkt waar Elske ook werkt. Ik heb haar naam ingetypt bij de zoekfunctie maar er kwam niks uit. Ik heb dus van 1 iemand het verhaal dat zij goed is, terwijl er hier veel meer verhalen zijn van Tannetje dat ze goed is. Nadeel is alleen dat Tannetje haar praktijk op 1 uur rijden afstand zit. Elske haar praktijk op nog geen half uur. Beide worden vergoed door de verzekering die ik heb.
Lizzy
Moderator

Re: homeopaat en acupunctuur kiezen

Berichtdoor Lizzy » Ma 13 Aug 2012, 08:54

Acupunctuur bij gedragszaken? Eerlijk gezegd niet het eerste (of 2de of 3de) waar ik aan denk. Ik denk dan eerder aan bloesems. 
Miranda 1
5-sterren

Berichtdoor Miranda 1 » Ma 13 Aug 2012, 09:37

Natuurlijk bloesems, daar denk ik ook aan. Ik zie zijn gedragsproblemen als een gevolg ergens van. Ik ben verpleegkundige en daar was het altijd oorzaak en gevolg. En je moet de oorzaak beter aanpakken dan het gevolg.

Hij is een drukke en onzekere hond. Daaruit voort komen gedragsproblemen. Daarnaast kan iets zoeen indruk op hem hebben dat het een trauma wordt, zoals vuurwerkangst en bang voor onweer.

Misschien kan acupunctuur zijn enorme enthousiasme wat dempen en hem iets zekerder maken. In combinatie met bloesems, dat het elkaar versterkt.

Of dit kan en zo werkt weet ik niet. Maar dat wil ik dus voorleggen aan een goede acupunctuur en niet aan een kwakzalver die wel alle honden wil behandelen voor het geld. (sorry als ik zo iemand beledig).

Ik verwacht dat een goede acupunctuur dus ook zal zeggen wanneer zij denkt dat het niet gaat werken. Maar dan moet ik wel eerste weten of het een goede acupunctuur is.  ;)
flodder en dwarrel
5-sterren

Berichtdoor flodder en dwarrel » Ma 13 Aug 2012, 23:44

Miranda 1
5-sterren

Berichtdoor Miranda 1 » Di 14 Aug 2012, 08:21

Dank je. Ik heb gekeken op acupunctuur bij dieren. Ik heb mijn hond verzekerd. En acupuncturen die daar op staan worden ook vergoed door e verzekering. Wel zo prettig.
flodder en dwarrel
5-sterren

Berichtdoor flodder en dwarrel » Di 14 Aug 2012, 11:21

Miranda 1 schreef:Dank je. Ik heb gekeken op acupunctuur bij dieren. Ik heb mijn hond verzekerd. En acupuncturen die daar op staan worden ook vergoed door e verzekering. Wel zo prettig.

;)
madrike
2-sterren

Berichtdoor madrike » Do 16 Aug 2012, 21:25

Van de website van onze dierenarts/acupuncturist in sittard.

[i]Acupunctuur, wat moet ik me hierbij voorstellen?
Een vraag, die in onze praktijk regelmatig gesteld wordt. Welnu, acupunctuur bij dieren wordt steeds populairder. Vooral bij paarden en honden, en dan voornamelijk voor pijn in spieren en gewrichten. Denk dan aan rugklachten en problemen met heupen, ellebogen en knieën.
........................
Wat is nu zo geweldig aan acupunctuur? Het is een prachtig alternatief voor pijnstillers, die vaak levenslang toegediend moeten worden. Acupunctuur heeft immers geen bijwerkingen!
[/i]

Op http://www.acupunctuurbijdieren.nl. geven ze aan dat acupunctuur ook geschikt is bij gedragsproblemen, zoals verlatingsangst of angst voor onweer.

Onze ervaring met deze dierenarts/ acupuncturist is in ieder geval dat zij bij onze oude colliedame na een zeer grondige controle meteen aangaf dat acupunctuur niet zou werken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”