Klein bultje bij staart Yorkie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

barbarella
2-sterren

Berichtdoor barbarella » Wo 08 Aug 2012, 09:51

Mijn jongste Yorkshire Terrier (volgens DA ongeveer 4-5 jaar oud - weet ik niet precies, want hij komt uit een dodingsstation in Spanje) heeft sinds een week of twee een bultje op zijn kont, vlak boven zijn staart. Ik dacht eerst dat het een insectenbeet was, maar nu is het ongeveer zo groot als een erwt en gaat niet weg. Wat kan dit zijn? Ik heb zaterdag een afspraak bij de DA, maar ik maak me toch zorgen... Kan dit kanker zijn? Of gewoon een vetbultje? Hij is negatief getest op Leishmania en andere middellandsezee-ziektes.
Lil
5-sterren

Re: Klein bultje bij staart Yorkie

Berichtdoor Lil » Wo 08 Aug 2012, 11:24

hoe lang heb je hem en wanneer zijn die testen op leishmania en andere ziektes gedaan? Dien je een jaar nadat hij in Nederland is aangekomen te herhalen. Hond van mijn moeder was negatief getest en was een jaar later dood en doodziek, leishmania. Wij wisten toen ook niet dat die test herhaald dient te worden.

Geen idee wat het bultje op een staart kan zijn (onder de staart meestal een anaalklier). Veel succes bij de da.
barbarella
2-sterren

Berichtdoor barbarella » Wo 08 Aug 2012, 12:24

Ik heb hem nu 2 1/2 jaar. Hij is getest voordat hij naar Nederland kwam en een maand of 14 later nog een keer. Beide tests waren negatief, dus ik ga ervan uit dat hij wat dat betreft goed zit. Hij is gewoon speels en druk als altijd, dus hij voelt zich prima. Ik hoop dat het gewoon een vetbultje is of zo, maar omdat we zoveel ellende hebben gehad met kanker met onze oudste hond, heb ik bij het minste of geringste alarmbellen die afgaan.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 08 Aug 2012, 12:46

[quote="barbarella"]
Ik heb hem nu 2 1/2 jaar. Hij is getest voordat hij naar Nederland kwam en een maand of 14 later nog een keer. Beide tests waren negatief, dus ik ga ervan uit dat hij wat dat betreft goed zit. Hij is gewoon speels en druk als altijd, dus hij voelt zich prima. Ik hoop dat het gewoon een vetbultje is of zo, maar omdat we zoveel ellende hebben gehad met kanker met onze oudste hond, heb ik bij het minste of geringste alarmbellen die afgaan.
[/quote]

Oooo dan is hij een jaar na aankomst al getest. Super dat hij vrij is!  :D :D :D :D
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 08 Aug 2012, 15:35

Kan zeker een vetbult zijn dus voorlopig nog niet gaan stressen  ;)
bosnimf1976
3-sterren

Berichtdoor bosnimf1976 » Wo 08 Aug 2012, 16:27

Of ontstoken talgklier?!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”