Gekke vraag over ontlasting

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

BbvDoerak
3-sterren

Berichtdoor BbvDoerak » Zo 05 Aug 2012, 08:59

Ik heb een gekke vraag misschien, maar weet iemand waarom een hond die brokken eet van die zachte keutels heeft terwijl een hond die vers eet er een soort van vliesje om heeft? Of heeft mijn hond dat toevallig? Mijn hond (grote lab) krijgt kvv en poept twee tot drie keer per dag een klein hoopje. Dit zijn losse keutels, die netjes "verpakt" lijken ;), het is ook nooit veel (vergelijk het altijd met de hoeveelheid van een JR) Uit 10 hopen haal ik die van mijn hond dan ook zo uit.
Parelridder
5-sterren

Re: Gekke vraag over ontlasting

Berichtdoor Parelridder » Zo 05 Aug 2012, 09:30

Ik heb 2 honden, die hetzelfde eten, in dezelfde hoeveelheid en verhoudingen. De hoeveelheid ontlasting verschilt wel onderling en ook hoe het er uit ziet. Degene met de meeste ontlasting heeft de droogste ontlasting en in keutelvorm. Dat ruik je ook pas als je het kapot maakt (tbv ontlastingonderzoek van de UKG). De andere hond, die minder poept, heeft voor het oog minder duidelijk vers-voer-ontlasting. Bij haar verandert het ook nauwelijks aan de hand van bijvoorbeeld wat meer of wat minder bot, al dan geen vis of andere schommelingen in het menu.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Zo 05 Aug 2012, 11:14

In brokken zt heel vaak veel granen en groente verwerkt, bietenpulp  o.i.d. Honden kunnen daar niet zo veel mee en poepen dat dus weer uit. Bij een versgevoerde hond wordt er veel meer verteerd en is er dus minder ontlasting. Zo'n vliesje heeft Teun ook soms, Saar niet, wat het is geen idee  :-\
Drijver
5-sterren

Berichtdoor Drijver » Ma 06 Aug 2012, 08:30

Het is normaal dat er zo nu en dan een slijmjasje om een keutel zit. Zonder slijm bestaat de kans op obstipatie. Teveel slijm wordt zo nu en dan het lichaam uitgewerkt.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Ma 06 Aug 2012, 09:52

Oh is dat het, Tom heeft dat af en toe ook, soms lijkt het wel alleen maar slijm te zijn, maar hij lijkt er geen last van te hebben.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”