Wat zou ik kunnen doen voor haar?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

bosnimf1976
3-sterren

Berichtdoor bosnimf1976 » Do 02 Aug 2012, 23:12

Wij hebben een Golde Retriever meisje van ruim 8. Tis altijd al een rustige hond geweest. Verschillende medische problemen: Sinds derde allergie: prednison gekregen, ook steeds meer darmproblemen. Daarvoor over gegaan in de winter op kvv wat wel succes heeft. Sinds ze bij ons is sinds twee jaar veel enthousiaster. Dit was echt een verrassing. Is hulphond geweest maar door peesplaatontstekingen op 6 jarige leeftijd afgekeurd. Ik ken haar al van jongs af aan en op dit moment is ze weer net zo sloom als vroeger. Als het aan mij ligt wandelen we 2 keer een uur en doen we spelletjes,kortom genoeg te doen voor een hond. Ze is twee maanden overgezet op atopica en van de prednison af omdat ze steeds meer nodig had. Eigenlijk ging dit overzetten best goed zonder veel afbouwproblemen en ze heeft veel minder klachten qua jeuk. Vorig jaar had ze veel meer jeuk en was ze ook veel vaker aan de diarree veel enthousiaster en wilde ze altijd mee. Nu gaat het wandelen wel maar echt superenthousiast is ze niet meer. Ze heeft wel veel meer haar en merk dat haar vacht beter wordt. Ze stinkt wel en is ook elke dag vaak een beetje aan de prut in de middag, maar vorige zomer was een drama en toen was ze niet zo sloom. Tis een zorgenkind wat helemaal niet erg is en het is dus van karakter ook een rustige maar ook eigenwijze dame. Wat me wel opvalt: mw hield niet van knuffelen nu veel meer en vroeger bang voor honden maar nu wordt elke hond begroet. Als ze niet lekker was waren andere honden eng en moest je niet aan haar zitte. Ook is haar hartslag en adem heel rustig hoewel ze slecht tegen warmte kan. Af en toe loopt ze mank door gevoelige knie maar ze is nagekeken en gewrichten zijn goed. Ik vind het jammer  datcik niet lekker met haar kan lopen. Thuis is ze wel heel ontspannen en ligt zeer relekst. Ik maak me zorgen omdat ze zo rustig is maar vroeger was ze dat dus ook. Soms denk ik: ze heeft ieys wat we niet weten maar andere dingen vind ik weer karakter lijken enisschien is ze wel sneller op. dat    dat ze zo sloom
Lil
5-sterren

Re: Wat zou ik kunnen doen voor haar?

Berichtdoor Lil » Vr 03 Aug 2012, 09:37

Dat gedrag kan karakter zijn of het kan zijn dat ze inderdaad klachten heeft.

Hier zo'n gevalletje. Karakter was dat ze niet van vreemde honden houdt en niet van vreemde mensen.

Verkeerd.... ze heeft lumbale sacrale instabiliteit en daardoor zenuwbeknelling. Behandeld met pijnstillers/ontstekingsremmers en ze is vriendelijk naar andere honden en laat zich door vreemde mensen aaien! Niemand had dit ooit gedacht, want het was al jaaaaren dat ze zich zo gedroeg (ik heb haar als herplaatser) en ze sprong als een idioot, dus ze zou wel niets hebben.

Het is met name aan het licht gekomen toen ik op aanraden van een gt en in overleg met de da heb besloten om haar eens een dikke 10 dagen op pijnstilling te zetten en te kijken wat dat zou doen. Ik zag een enorme gedragsverandering en toen zijn we verder gaan zoeken.

Misschien iets dat je met de da kunt overleggen: op pijnstilling zetten? Wel echt met de da overleggen en niet zelf aanmodderen!!!

Want pijn in de knie klinkt niet goed, zeker niet als ze mankt. Hoe zijn die gewrichten dan nagekeken dat er niets is? Er moet toch iets zijn dat niet goed is met die knie.
bosnimf1976
3-sterren

Berichtdoor bosnimf1976 » Vr 03 Aug 2012, 12:07

Hoi Lil,

Ze is uitgebreid geklopt en bevoelt en ze is soms ook heel blij met die knie. Tis iets wat terugkerend is en door haar andere medicatie kan ze niet op pijnstilling zomaar. Het blijft aanmodderen met haar maar misschien toch maar eens kijken of ze iets zou kunnen krijgen ervoor. Vroeger vertikte ze het ook al om te lopen en toen was er nog niks met haar aan de hand maar later dus wel. Het blijft dus zoeken bij haar.

Jenny
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Vr 03 Aug 2012, 13:48

Sorry, maar zonder foto's kan niemand zeggen dat er iets aan de hand is. Je voelt het echt niet aan de buitenkant of het aan de binnenkant kapot is. Mijn hond gaf geen pijn aan. Achteraf dus wel gezien haar agressie, maar die kon je voelen dat je een ons woog ze piepte niet (en herders zijn normaal piepdozen).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”