gebeten hond

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

gebeten hond

Berichtdoor Barfplaats

daanentous
3-sterren

gebeten hond

Berichtdoor daanentous » Vr 01 Apr 2005, 15:08

Hallo,

Toucha is vanmorgen in het park gegrepen door een andere hond. Ik heb haar toen nagekeken, maar zag geen verwondingen. Ze gaf zelf ook niks aan. maar toen we weer thuis waren begon ze opeens te likken. Nog een keer goed gekeken en ja hoor! een gat van een cm. of twee. BAH! We zijn naar de DA gegaan en die heeft het gat met 4 krametjes dichtgemaakt. en ze heeft een spuit amoxyvet en een spuit rimadyl gekregen. Nu is ze heeeeeel zielig.

Is er iets wat ik haar kan geven om haar weerstand te versterken? Ik heb gelukkig sinds gisteren Pro-biotica in huis, dus dat krijgt ze natuurlijk ook. Maar ik las iets over propolis? Of kan ik dat beter niet geven?
Het is misschien raar, maar ik wil het gewoon zo goed mogelijk voor haar doen, je voelt je zo machteloos als je beest pijn heeft.....

Alvast bedankt,
Daniëlle.
Lizzy
Moderator

Re:gebeten hond

Berichtdoor Lizzy » Vr 01 Apr 2005, 22:53

Ik zou Echinacea Purpurea en Echinacea Angustifolia geven. Wat extra vitamine C is ook prima.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Za 02 Apr 2005, 18:15

Heb je Traumeel in huis? Dat werkt zowel tegen de pijn als tegen de schrik en ook nog eens wondgenezend.
daanentous
3-sterren

Berichtdoor daanentous » Zo 03 Apr 2005, 18:57

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.

Ze heeft na het incident wel rescue van Bach gehad.
De dag zelf was ze nog wel wat angstig naar andere honden, maar dat is nu gelukkig weer over.
De rimadyl werkt (volgens mij) pijnstillend en ontstekingsremmend. ik had nog een pot staan die ik niet gebruikte, (voor haar artrose), maar nu geef ik haar 's avonds wel een tablet omdat ze dan aan de wond begint te zitten en de rimadyl lijkt daartegen goed te werken.
Ik ga morgen achter de echinacea en de traumeel aan.
Weet iemand toevallig toevallig of je traumeel gewoon bij de drogist / apotheek kunt krijgen??
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Zo 03 Apr 2005, 21:33

Ik denk dat je bij een apotheek de meeste kans maakt. Veel apotheken hebben wel een assortiment homeopathische middelen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”