Twee vraagjes over groenten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Zo 29 Jul 2012, 20:36

Een vraagjes over groenten:

1. Ik heb radijsjes met een hele hoop loof eraan, het loof (zonder de radijsjes) kan ik dat in de groentenmix gebruiken?
    Zou het loof pikant zijn, net als de radijsjes? Dan even kort de kook erover, en verdwijnt de pikkerigheid?

2. Binnenkort gaan we naar de bergen, ik heb daar geen blender, en kan dan de groenten niet pureren.
    Groenten kan je toch ook gewoon kort gekookt geven, zonder te blenderen? Is het beter het met een vork even te  prakken?
202Spots
5-sterren

Re: Twee vraagjes over groenten

Berichtdoor 202Spots » Ma 30 Jul 2012, 04:54

Ik zou geen radijs lof geven, niet rauw en niet gekookt, en weinig van radijs zelf.
Wanneer je de groenten kookt,dan word door het koken ook de celwand gebroken,en ja wanneer je het 'n beetje prakt dan is het goed te doen inplaats van rauwe groenten.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Ma 30 Jul 2012, 07:57

202Spots schreef:Ik zou geen radijs lof geven, niet rauw en niet gekookt, en weinig van radijs zelf.
Wanneer je de groenten kookt,dan word door het koken ook de celwand gebroken,en ja wanneer je het 'n beetje prakt dan is het goed te doen inplaats van rauwe groenten.

OK, prima, dank je wel. De radijs doe ik dan maar helemaal niet, noch loof noch knolletje.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 30 Jul 2012, 11:25

Nou, ik geef dat dus wel, radijsloof. Ik eet het zelf ook door de slaai. Niet te veel want het bevat redelijk wat nitraat maar verder is er helemaal niks mis mee, mits niet woest bespoten.
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Ma 30 Jul 2012, 11:35

Mevroi Kruim schreef:Nou, ik geef dat dus wel, radijsloof. Ik eet het zelf ook door de slaai. Niet te veel want het bevat redelijk wat nitraat maar verder is er helemaal niks mis mee, mits niet woest bespoten.

???  :D, khad ut al weggemikt.
Volgende keer een friemeltje dan door de mix.
Dank je wel iig.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”