paar vraagjes over beginnersbotten na kippen & eendennekken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Mister B.
2-sterren

paar vraagjes over beginnersbotten na kippen & eendennekken

Berichtdoor Mister B. » Vr 27 Jul 2012, 11:19

Ik ben vorige week begonnen met Barfen bij men hondje (yorkshire terrier)....

Kippennekken is paar keer bijten en dat is weg,eendenekken is ze toch een serieus tijdje langer mee bezig :) dus dat gaat alletwee prima.

-Kippevleugels ga ik volgende week eens geven ,maar heb al paar keer gelezen dat het aan te raden is om dat hoekje dat erin zit stuk/plat te slaan ? Ook dat sommige mensen kippevleugels niet meer geven ,wegens te gevaarlijk  ?
- Konijnen rug & nekken ,is dit ook geschikt om te geven ?

- Parelhoen-Konijnen -kwartel-eend karkassen ,daar bedoelen ze eigenlijk mee dat ALLES van het karkas geschikt is om te geven ?
202Spots
5-sterren

Re: paar vraagjes over beginnersbotten na kippen & eendennekken

Berichtdoor 202Spots » Vr 27 Jul 2012, 16:58

Mister B. schreef:Ik ben vorige week begonnen met Barfen bij men hondje (yorkshire terrier)....
Kippennekken is paar keer bijten en dat is weg,eendenekken is ze toch een serieus tijdje langer mee bezig :) dus dat gaat alletwee prima.
-Kippevleugels ga ik volgende week eens geven ,maar heb al paar keer gelezen dat het aan te raden is om dat hoekje dat erin zit stuk/plat te slaan ? Ook dat sommige mensen kippevleugels niet meer geven ,wegens te gevaarlijk  ?
- Konijnen rug & nekken ,is dit ook geschikt om te geven ?
- Parelhoen-Konijnen -kwartel-eend karkassen ,daar bedoelen ze eigenlijk mee dat ALLES van het karkas geschikt is om te geven ?

Omdat de vleugel botten niet buigen wanneer het in 1 keer zou worden doorgeslikt, en daardoor in de keel vast kan komen te zitten,
is het raadzaam on de vleugel bij de gewrichten in te knippen. zoals op de foto word aangegeven.
Kippenvleugels zijn niet gevaarlijk om te geven, maar de kalkoenvleugels heeft hele scherpe botten,en die worden dus niet aangeraden om in z'n geheel te geven,
gemalen kalkoenvleugels kan heel goed.
Alle andere vleesbotten die je noemt, met alles wat er aan 't karkas zit kunnen allemaal worden gegeven.
Afbeelding
Mister B.
2-sterren

Re: paar vraagjes over beginnersbotten na kippen & eendennekken

Berichtdoor Mister B. » Ma 30 Jul 2012, 10:52

Bedankt :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”