Overzetten van brok naar kvv voor een pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kim Smolenaars
1-ster

Berichtdoor Kim Smolenaars » Do 26 Jul 2012, 08:32

Hoi mensen,

Ik weet dat er ergens een topic moet zijn over het overzetten van een pup naar kvv. Zou iemand mij misschien in de juiste richting willen wijzen voor het al bestaande opic? En anders stel ik gewoon hier de vraag opnieuw :)
Aanstaande zaterdag komt onze kleine Fan (bordercollie). Zij staat helaas op brokken (versele laga) bij de fokker. Onze honden eten een combi van kvv en barf en ik zou Fan graag over willen zetten. Kan dit meteen, of kan ik beter wachten? Misschien tot na de laatste entingen?
Mijn vorige pup was al op vers afgespeend en de oudjes hebben we op de leeftijd van 10 en 11 over gezet.
Parelridder
5-sterren

Re: Overzetten van brok naar kvv voor een pup

Berichtdoor Parelridder » Do 26 Jul 2012, 08:38

Daarover is idd al heel veel geschreven :biggrin2: In de balk bovenin zit een zoek-knop. Als je zoekt op het woord 'overzetten' tref je een heleboel topics over het overzetten van pups en andere honden van brok op vers.
Veel voorpret!!
Danny
5-sterren

Berichtdoor Danny » Do 26 Jul 2012, 08:38

Over het algemeen gaat het bij pups wel goed als je ze direct overzet.
Anders kun je eerst wat kvv met heet water overgieten.
Kim Smolenaars
1-ster

Berichtdoor Kim Smolenaars » Do 26 Jul 2012, 09:17

Ja eindelijk gevonden!
Ik had gezocht op omzetten pup, en op pup. Maar in de eerste paginas niet veel kunnen vinden. Maar nou heb ik em!

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,102348.msg2350394.html#msg2350394
Nantastic
1-ster

Berichtdoor Nantastic » Do 26 Jul 2012, 11:45

Ik zou je pupje dan meteen overzetten.
Meteen ook lekker afwisselen met merken en smaken zodat de pup het meteen kan leren eten, des te makkelijker straks als ze ouder zijn..

Hier zijn ze ook meteen over gegaan op vers vlees, bij de fokker alleen brokjes en natvoer.
Nooit problemen gehad met het verse vlees en ze eten hier alles met smaak.

Ik zou dus gewoon meteen met vers beginnen.

Eerst kvv, als de pup wat groter is en een poosje op vers staat kun je langzaam aan ook kippennekken gaan geven en dit gaan uitbreiden als je zou willen.
Drossie
2-sterren

Berichtdoor Drossie » Ma 06 Aug 2012, 13:14

Even gebruik maken van dit onderwerp:

Welk KVV wordt aangeraden voor pups? Wij krijgen er morgen een Mechels herderpupje bij dat op termijn zal barfen zoals onze 2 border collies. Maar voor het gemak zal ik eerst starten met KVV.
Liefst een merk dat door Lupa verdeeld wordt of door een andere leverancier die in België levert.
Ik kan ook aan Smuldier en Lotgering geraken, maar blijkbaar is niet iedereen daar even tevreden over.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 06 Aug 2012, 16:27

Kijk eens op www.voerwijzer.com
Daar kan je kvv's vergelijken.

Kies zeker eentje met bot als calciumbron en beter is ook eentje die geen premix bevat en waar je dus diersoorten moet afwisselen.
Het is ook zeker goed om verschillende merken af te wisselen.
Als je zelf barft, kan je zelf goed inschatten of de samenstelling (bot-spier-orgaan) een goede is of niet.

Smuldier is niet zo denderend van kwaliteit en heeft een kunstmatig calciumsupplement.
Lotgering is erg vet waardoor je er minder van kan voeren en je pup waardevolle zaken mist.
Dus beide niet het ideale voer voor een pup.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Ma 06 Aug 2012, 20:51

[quote="Drossie"]
Even gebruik maken van dit onderwerp:

Welk KVV wordt aangeraden voor pups? Wij krijgen er morgen een Mechels herderpupje bij dat op termijn zal barfen zoals onze 2 border collies. Maar voor het gemak zal ik eerst starten met KVV.
Liefst een merk dat door Lupa verdeeld wordt of door een andere leverancier die in België levert.
Ik kan ook aan Smuldier en Lotgering geraken, maar blijkbaar is niet iedereen daar even tevreden over.
[/quote]
Lupa verkoopt een heel arsenaal aan goede kvv's:
Haaksbarf, Alaska, All Animal, Darf eko en tinlo barfmenu. allemaal goede kvv's ze bevatten allemaal een natuurlijk calcumbron en je moet voldoende diersoorten afwisselen (behalve darf eko, die bevat al 4 diersoorten) om compleet te voeren.

Als het kan zou ik deze lekker afwisselt aan je pup gaan geven. sommige hebben een special puppy variant, maar als je pup bij jou komt kan die al aan de gewone kvv.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”