EPI en overstappen van brokken naar carnibest pancreas

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ALB
1-ster

Berichtdoor ALB » Ma 23 Jul 2012, 11:55

Beste allemaal

ik heb een herplaatser (duitse herder) met EPI, zij krijgt nu brokken en zymoral maar ik wil graag carnibest pancreas voeren (barf moet ik me nog in verdiepen maar ik heb gelezen dat kvv voer ook goed helpt) ipv de zymoral.
Ik kan als ik google wel van heel veel mensen vinden dat het helpt maar nergens staat een stappenplan hoe ik dan moet beginnen (mixen/ zymoral wel of niet bijgeven/ hoeveel carnibest, enz)...
wie kan mij hierover meer informatie geven?

ontzettend bedankt alvast
charmed
5-sterren

Re: EPI en overstappen van brokken naar carnibest pancreas

Berichtdoor charmed » Ma 23 Jul 2012, 13:04

Carnibest Pancreas is ontwikkeld ter vervanging van een enzympoeder, dus als je wilt overstappen, dan moet je de Carnibest Pancreas op 30 graden Celsius geven. Eten afwegen, in een boterhamzakje hangen in een bakje met kraanwarm water en wachten tot het warm is en dan voeren. Verder hoef je niets te doen. De zymoral die kan je nog wel bijgeven als het niet voldoende werkt, maar in principe werkt de verse Pancreas 20 x beter als de zymoral en veelal hoef je niets bij te geven. Je kan gewoon cold turkey overgaan van brok naar CB
ALB
1-ster

Berichtdoor ALB » Ma 23 Jul 2012, 13:10

Oh super dankjewel voor je antwoord. Heb je zelf ook een hond met EPI of niet?

En weet je ook hoeveel van de carnibest pancreas je dan mag geven? Ik lees soms dat mensen nog bij moeten voeren?
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Ma 23 Jul 2012, 17:29

Ik heb een hond met EPI gehad, die heb ik op latere leeftijd op CB pancreas gezet. Ze stond altijd op prednison, toen moest ze er een tijdje af, toen is ze op CB Pancreas gegaan, Carnibest Pancreas is compleet voer, dus je mag zoveel geven als op de verpakking staat. Ik zou er geen ander vlees bij voeren. IK zou gewoon de Pancreas aanhouden, daar zit voldoende gewoon vlees etc bij door. En niets wat belastend is voor de vertering. Het kan best zijn dat je hond wat meer moet hebben, maar dat zie je snel genoeg, als je hond wat dunner wordt, gewoon wat bijvoeren. Ik keek gewoon hoe ze eruit zag en aan de hand daarvan gaf ik iets meer of minder. Meestal was het iets meer, idd. Maar dat merk je snel genoeg. Gewoon even wegen voordat je haar op de pancreas zet, en in de gaten houden, ook even voelen bij de ribben, dan weet je meteen of ze afvalt of niet.
nikèdog2000
5-sterren

Berichtdoor nikèdog2000 » Wo 25 Jul 2012, 23:15

een hond die het aan zijn of haar altvleesklier heeft
die worden vanzelf mager
al geef je ze 1 kilo per dag komen ze niet aan
en ze hebben de hele dag honger
ik geef het zo uit de koelkast
niks geen gedoe met zakjes en warm water
waarvoor is dat eigenlijk?
Barfplaats