Sleetje rijden

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Sleetje rijden

Berichtdoor Barfplaats

Barbaravh
4-sterren

Sleetje rijden

Berichtdoor Barbaravh » Di 10 Jul 2012, 16:51

Mijn beiden honden hebben vaak jeuk aan hun achterste en gaan dan sleetje rijden. Hun ontlasting is mooi hard, hun anaalklieren heb ik nog niet laten nakijken. Volgens mijn dierenarts is hun ontlasting te zuur door het barfen waardoor er jeuk ontstaat. Kan er nog een andere reden zijn, dan de anaalklieren, waardoor honden gaan sleetje rijden?
nikèdog2000
5-sterren

Re: Sleetje rijden

Berichtdoor nikèdog2000 » Di 10 Jul 2012, 16:54

misschien wormen
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Di 10 Jul 2012, 17:13

Diena schreef:Mijn beiden honden hebben vaak jeuk aan hun achterste en gaan dan sleetje rijden. Hun ontlasting is mooi hard, hun anaalklieren heb ik nog niet laten nakijken. Volgens mijn dierenarts is hun ontlasting te zuur door het barfen waardoor er jeuk ontstaat. Kan er nog een andere reden zijn, dan de anaalklieren, waardoor honden gaan sleetje rijden?

Misschien toch even de anaalklieren laten nakijken, of de poep laten onderzoeken voor wormen...
Wanneer de poep TE hard is dan kan 't zijn dat 't zeer doet met poepen en daardoor de poopertje geirriteerd is.
Zure ontlasting heb ik nooit van gehoord dus weet niet of ze daarom gaan schuiven..
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Di 10 Jul 2012, 18:20

Mijn ervaring is dat ook honden met keurig harde barf keuteltjes problemen kunnen hebben met de anaalklieren.
Dus ik zou wel een keertje laten checken.
Barbaravh
4-sterren

Berichtdoor Barbaravh » Wo 11 Jul 2012, 03:49

Volgens de da gaat de vertering te snel, waardoor de ontlasting nog  te zuur is en dus gaat irriteren aan hun achterste.
Ik heb er nog nooit van gehoord, dus daarom de vraag.
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Wo 11 Jul 2012, 09:33

Diena schreef:Volgens de da gaat de vertering te snel, waardoor de ontlasting nog  te zuur is en dus gaat irriteren aan hun achterste.
Ik heb er nog nooit van gehoord, dus daarom de vraag.

Laat die da eens terug gaan in de boeken en eens goed studeren wát er gebeurd op de plek waar de sfincter van oddi uitkomt.

En waarom zijn de anaalklieren nog niet nagekeken? Omdat de da dat niet nodig vindt in de overtuiging dat het door zure ontlasting komt  :-X

Oja je zou nog aan de da kunnen vragen hoe hij/zij weet dat de ontlasting zuur is, even geproeft?  :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”