Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#19049
Ik weet het ik heb al een poosje niet meer gereageerd hier, maar wel meegelezen de hele tijd.

Dit komt omdat het met Breezer toppie gaat, ik heb hem laten overschakelen van de Jeukanuba naar Acana lam&rijst en dit gaat perfect. En verder krijgt hij een paar keer per week vlees van Energique.

Omdat het zo goed gaat wil ik een beetje gaan expirimenteren met restjes groente die ik over heb, gewoon voor de lekker voor Breezer. Dus geen speciale reden.

Nu hadden wij bijvoorbeeld gisteren koolraab gegeten en nog een restje over. Kan ik dit gewoon gekookt geven of moet ik het ff pureren??
En kan ik alleen verse groente geven of ook een restje worteltjes en doperwtjes uit blik.

En vlees, gebraden gehakt en gebakken kip, kan ik dit gewoon geven of is dat te vet??

Nou als jullie nog meer tips hebben wat etensresten betreft dan hoor ik het graag!!
Ik vindt het zonde om weg te gooien en Breezer lust alles dus ik ben benieuwd of ik hem lekker kan gaan verwennen.
Door Paul_Barte
#19065
[quote="Breezer"]
Ik weet het ik heb al een poosje niet meer gereageerd hier, maar wel meegelezen de hele tijd.

Dit komt omdat het met Breezer toppie gaat, ik heb hem laten overschakelen van de Jeukanuba naar Acana lam&rijst en dit gaat perfect. En verder krijgt hij een paar keer per week vlees van Energique.

Omdat het zo goed gaat wil ik een beetje gaan expirimenteren met restjes groente die ik over heb, gewoon voor de lekker voor Breezer. Dus geen speciale reden.

Nu hadden wij bijvoorbeeld gisteren koolraab gegeten en nog een restje over. Kan ik dit gewoon gekookt geven of moet ik het ff pureren??
En kan ik alleen verse groente geven of ook een restje worteltjes en doperwtjes uit blik.

En vlees, gebraden gehakt en gebakken kip, kan ik dit gewoon geven of is dat te vet??

Nou als jullie nog meer tips hebben wat etensresten betreft dan hoor ik het graag!!
Ik vindt het zonde om weg te gooien en Breezer lust alles dus ik ben benieuwd of ik hem lekker kan gaan verwennen.
[/quote]

HELP..............STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIET gaan experimenteren.......eerst inlezen!! (zie voorbeeldmenu's enz. enz.)
EERST het bottendocument lezen!!!!

Gebraden kippenpoten zijn DODELIJK.
Door Lupa
#19081
als je gebraden gehakt en kip geeft( ik ga er van uit dat je niet de botten geeft!! want zoals paul al zegt gekookte botten van kip zijn levensgevaarlijk) geef je je hond iets waar het belangrijk aan voedingstoffen weg gekookt is. En naar mijn mening is het ook te vet en het vet is ook gebraden en dat is ook niet goed.
Door Helen
#19167
[quote="Lupa"]
als je gebraden gehakt en kip geeft( ik ga er van uit dat je niet de botten geeft!! want zoals paul al zegt gekookte botten van kip zijn levensgevaarlijk) geef je je hond iets waar het belangrijk aan voedingstoffen weg gekookt is. En naar mijn mening is het ook te vet en het vet is ook gebraden en dat is ook niet goed.
[/quote]

Mijn mening is dat als lekker ongezond is dat het eveneens onnodig is. Je kan je hond beter verwennen met gezonde lekkernijen.

groetjes Helen
Door Breezer
#19433
Ik ben niet van plan om botten te gaan voeren.
Het gaat mij gewoon om de etens resten die van ons overblijven.
Dus een stukje gehaktbal of een stukje gebakken kipfilet.

En groenten zoals koolraab of hutspot.
En groenten restjes uit blik zoals wortelen en doperwten.

Moet ik dan de groente eerst pureren of kan ik het zo hop vanuit de pan in z´n bak schuiven.

Ik vindt het gewoon leuk om hem een beetje te verwennen met andere dingen dan z´n normale portie eten, dus vandaar mijn vraagjes.
Door Ink
#19452
Da's mooi dat het weer goed gaat met Breezer.
Wat mij betreft mag je best een keer een restje geven. Als dat tenminste een rEstje is. Een eetlepel, misschien 2 maar geen halve pan. Gebakken spullen zijn meestal vrij vet, maar als Breezer ertegen kan ... why not? En dan alleen de vleesachtigen, never nooit niet de botjes.
En met groenten zou ik (ben ik) zeer zunig als het die met veel zetmeel = koolhydraten betreft. Koolachtigen, aardappel, erwten en bonen. Dat soort spul. Laatst de mannen hier 's morgens ieder 5 (ofzo) spruitjes gegeven ... Zooooooo, de buren hebben de politie gebeld omdat ze dachten dat er een inbreker tussen de spouwmuren lag te rotten ...
Dus ... een restje zo af en toe kan best. Niks pureren, gewoon hallekidee. En kijk vooral hoe Breezer erop reageert.
Laatst gewijzigd door Ink op do 30 okt 2003, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#19524
Geen spruitjes voor Breezer dus!!
Ik hou graag mijn buren te vriend.

Ik heb hem van de week een restje hutspot gegeven, maar hij moest er niks van hebben totdat ik er een paar druppeltjes jus op had gedaan.

De bak was toen zo leeg.

En de volgende dag wederom geen problemen!!!

Je had z'n kop gisteren moeten zien, donderdag is altijd vlees dag bij ons. Dus ik ging gisterenochtend vlees uit de vriezer pakken voor 'm. Hmmm geen vlees meer.
Dan maar niet dacht ik zo, ja fout volgens mij heeft meneer een kalender in z'n bench hangen want hij trok een heel beteuterd gezicht toen ik gewoon z'n brokjes neerzette ipv een lekkere bak vlees.

Maar verder gaat het toppie hier!!

Ik ben er achter gekomen dat Breezer zijn probleem in de kleur van het voer zit. Als het voer donkerbruin is dan is er geen probleem, maar zodra het lichter van kleur is of tegen geel aan dan is het mis.

Waarschijnlijk heeft het dus iets te maken met de toevoeging van maisproducten.
Laatst gewijzigd door Breezer op vr 31 okt 2003, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door