Extra's of supplementen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Extra's of supplementen

Berichtdoor Barfplaats

FlatcoatNoa
1-ster

Extra's of supplementen

Berichtdoor FlatcoatNoa » Di 26 Jun 2012, 17:39

Noa krijgt sinds een klein jaar BARF.
's Morgens krijgt ze haar groentenmix met een eitje (2 x per week) of wat kefir (2 x per week), of enkele okkernoten, ...
's Avonds krijgt ze dan 4 keer per week bot + spiervlees, 2 keer per week bot + orgaanmix (lever, nier, hart) en 1 keer pens/vis, maar ze is een erg moeilijk viseter!

Ze doet het goed hierop, ik mag zeker niet klagen. Maar ik vraag mij af of er mensen zijn die nog extra's voeren?
Extra vitaminen, mineralen ofzo? Dat kan ik dan bij de groentenmix voeren.

De groentenmix die ze deze week krijgt is rode biet, witte kool, courgette, prinsessenbonen, wortel, rapen, venkel. Maar uiteraard varieert dat elke week.

Om de een of andere reden ben ik altijd bang dat ze tekorten zal opdoen. Terwijl ik wel goed genoeg weet dat het niet zo is. Haar vacht blinkt als een spiegel, goede ontlasting, niet te mager of te dik, boordevol energie...
ulla
5-sterren

Re: Extra's of supplementen

Berichtdoor ulla » Di 26 Jun 2012, 20:30

Mijn extra,s bestaan uit walnoten/ei/honing soms wat gemalen zaden/kiemen.

En mocht ik het nodig vinden dan geef ik weleens spirulina of chlorella.
Ik heb er nu eentje die idioot heeft verhaart en lang last van haar hormonen heeft gehad, die krijgt nu een week of 3 spirulina.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 26 Jun 2012, 20:52

FlatcoatNoa schreef:Noa krijgt sinds een klein jaar BARF.
's Morgens krijgt ze haar groentenmix met een eitje (2 x per week) of wat kefir (2 x per week), of enkele okkernoten, ...
's Avonds krijgt ze dan 4 keer per week bot + spiervlees, 2 keer per week bot + orgaanmix (lever, nier, hart) en 1 keer pens/vis, maar ze is een erg moeilijk viseter!

Ze doet het goed hierop, ik mag zeker niet klagen. Maar ik vraag mij af of er mensen zijn die nog extra's voeren?
Extra vitaminen, mineralen ofzo? Dat kan ik dan bij de groentenmix voeren.

De groentenmix die ze deze week krijgt is rode biet, witte kool, courgette, prinsessenbonen, wortel, rapen, venkel. Maar uiteraard varieert dat elke week.

Om de een of andere reden ben ik altijd bang dat ze tekorten zal opdoen. Terwijl ik wel goed genoeg weet dat het niet zo is. Haar vacht blinkt als een spiegel, goede ontlasting, niet te mager of te dik, boordevol energie...

Ik geef af en toe chlorella/spirulina/zeewier en heel af en toe krijgen ze wat rode palm olie (bij een vette vis maaltijd) maar dat geef ik eigenlijk alleen voor de zekerheid aan Biscuit, vanwege het feit dat het veel vitamine E bevat en zij een nestje zal gaan krijgen (vruchtbaarheidsvitamine).
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Wo 27 Jun 2012, 10:04

Ik geef Juma als extra erbij: geraspte verse gember (iedere dag een mespuntje, dat is goed voor de darmen, pijnstillend, ontstekingsremmend, ook goed voor de maag), kwart teentje knoflook (3x per week) en visoliecapsules (5x per week),
theelepeltje kokosolie (iedere dag een theelepeltje, maar nu even niet).
En dan dus ook nog eens de Diatomeeenaarde tegen wormen en andere parassieten, en schijnt ook goed voor huid, vacht en nagels enz. te zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”