Ik weet het niet meer

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ik weet het niet meer

Berichtdoor Barfplaats

Qyra
1-ster

Ik weet het niet meer

Berichtdoor Qyra » Ma 25 Jun 2012, 14:10

Ik heb een Duitse herder reu van bijna 3,5 jaar. Sinds vorig jaar krijgt de hond een kale plek op de rug en rode vlekken op de buik. Naar de DA geweest en roepen direkt vlooienallergie of voedsel allergie. In de winter was er niets te merken. Maar nu weer een jaar later begint het gedonder overnieuw. Dus weer naar de DA die beweert nog steeds een vlooien allergie. Maar hij heeft geen vlooien. Ik wilde een bloedtest om te kijken of hij atopie zou hebben de Da had liever dat ik de hond op een hypoallergeen voer zou zetten, terwijl ik vers vlees voer. Mijn gevoel was dus echt atopie. Maar we hebben de bloedtest gedaan en de hond is niet allergisch voor vlooie/ mijten speeksle bomen/ planten kruiden en grassen. Dus nu moet het toec een voedsel allergie zijn. Uiteindelijk heb ik alles terug gelezen wat de hond in het afgelopen jaar heeft gegeten. Het gedonder is begonnen toen ik lotgering ging voeren. Hij heeft veschillende varianten gehad. Dat heb ik ruim 5 maanden gehad en ben toen overgestapt op Herby vers. Maar ook hier geen verbetering want dit voorjaar begon het gewoon weer. Maar wat blijkt nu, voor ik met lotgering begon kreeg hij smuldier vlees compleet glutenvrij ook zit hier geen pens in verwerkt. Pens zat dus we in lotgering en in Herby vers. Mijn gevoel zegt nu dat het haast wel pens en of gluten moet zijn. Nu zit hij sinds 12 dagen weer op smuldier vlees compleet gluten vrij. Maar het wordt opeens erger hij heeft  nu 2 groete kale plakken op de rug. En nu ga ik weer twijvelen. is dit voer nu ook niet meer goed of is de hond nu aan het ontgiften. Ik weet dat het dan eerst erger kan worden voordat er genezing plaats vindt, de oude verkeerde stoffen moeten natuurlijk zijn lichaam uit. Is er iemand hier op het forum die dit soort dingen herkent of heeft meegemaakt. ik hoop het van harte want ik word er helemaal kriegel van. Hij had er overigens ook oorontsteking en slijmvlies ontsteking bij, maar dit is niet meer waargenomen dus dat is al weer een goed teken. Ook wil ik hem graag een reinigings kuur geven van groene leem. maar ik heb de groene leem van vertargil grof, kan ik daar gewoon een dessertlepel door zijn voeding gooien( 2 maal daags) ik hoop op een reactie en alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties!!
Ramses1
5-sterren

Re: Ik weet het niet meer

Berichtdoor Ramses1 » Ma 25 Jun 2012, 14:21

Toen ik las dat het gedonder begonnen is toen je Lotgering ging voeren had ik een herkenning moment.
Mijn hond heeft het 1 maand gegeten en kreeg ook rode vlekken op zijn buik, ik ben toen Naturis gaan voeren en het was snel over.

Toen hij 11 maanden was had ik genoeg lef en kennis (dacht ik, maar ik leer hier op BP nog elke dag bij ;)) opm zelf samen te stellen. Ik Barf nu een jaar en hij heeft (touch wood) nooit meer jeuk of rode vlekken gehad.  Misschien is dit ook beter voor jouw hond i.p.v. van KVV?

Voor je vraag over groene leem en het ontgiften moet je denk ik toch echt bij Lizzy zijn ;)
Qyra
1-ster

Berichtdoor Qyra » Ma 25 Jun 2012, 14:27

Hoi Ramses,
Weet je als ik  maar 1 hond had gehad zou ik daar niet  zo moeilijk over doen, maar er lopen hier 7 en de vriezer is ook weer niet zo groot,
Maar wat geef jij je hond zo al.
ik vind het namelijk erg moielijk allemaal, want barfen is toch hele stukken vlees/botten e.d???
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Ma 25 Jun 2012, 14:38

Misschien dat je voor hem dan bijv Tinlo kvv kunt geven, en dat de varianten waar geen pens in zit, zoals konijn, een of paard?
Qyra
1-ster

Berichtdoor Qyra » Ma 25 Jun 2012, 14:44

Ik heb vanmorgen geitenvlees zonder pens en gluten besteld bij Tammenga.
Ik hoor daar wel goede berichten over maar heb geen ervaring met Tammenga.
Geitenvlees heeft hij nog nooit gehad. Maar ik zal ook eens naar dat Tinlo kijken
Ramses1
5-sterren

Berichtdoor Ramses1 » Ma 30 Jul 2012, 23:53

Hoi Ramses,
Weet je als ik  maar 1 hond had gehad zou ik daar niet  zo moeilijk over doen, maar er lopen hier 7 en de vriezer is ook weer niet zo groot,
Maar wat geef jij je hond zo al.
ik vind het namelijk erg moielijk allemaal, want barfen is toch hele stukken vlees/botten e.d???

Ik geef eigenlijk alles (behalve kalkoenbot dat vind ik te scherp)

Zelf heb ik eigenlijk alleen een paar maanden Carnibest, 1 maand Lotgering en een paar maanden Naturis gegeven.
Toen stapte ik over op volledig barf, moeilijk is het niet maar ik snap je vriezer probleem want 7 honden is niet mis ;)

Lees hier maar eens, moeilijk is het echt niet:
index.php/topic,9326.0.html

En vragen worden altijd snel beantwoord, ik heb zelf ook heel veel geleerd hier. Nog steeds leer ik elke dag bij, maar ik lees ook erg veel op dit forum.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Di 31 Jul 2012, 07:20

heb je al eens een eliminatie dieet uitgevoerd?

DWZ  dat de hond maar een diersoort mag hebben gedurende een bepaalde periode,  meestal 9 weken.
Daar mag hij niets  anders bij hebben, alleen die ene soort en verder niks nakkes noppes nada.
Bovendien moet het een diersoort zijn,  die de hond nog niet eerder gegeten heeft, daar kan hij nl. geen allergie tegen opgebouwd hebben  ;)
na  de eerst 9 weken weet je of de hond reageert op iets wat in zijn  voeding zit. Zijn de klachten na  voeren van die ene diersoort  verdwenen, dan  mag je aannemen dat  hij iets niet goed verdraagt,  en mag je stapje voor stapje  je menu gaan uitbreiden..
Groen leem zou ik nu niet geven, het is  op dit moment schieten met een kanon, een milder middel  om te ontgiften  is wel op zn plaats  ;). Hiervoor zou je chlorella kunnen gebruiken
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”