Kijken jullie even mee?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kijken jullie even mee?

Berichtdoor Barfplaats

Sieglinde
5-sterren

Kijken jullie even mee?

Berichtdoor Sieglinde » Ma 18 Jun 2012, 20:20

Vandaag oscar zn boekje gehad en dit zijn de entingen die hij heeft gehad:
Geboren 1/1/12
16/2/12: nobivac puppy dp( en nr 1 en 3 omcirkeld! Ken niets van ndl paspoorten :d)
8/3/12: novibac kc, nobivac parvo c, nobivac lepto. En hier staat er iets bij gekrabbeld van over 5weken
25/4/12: nobivac dhppi en nobivac lepto

Nu ik ben niet geheel thuis in enten, en ja ik kan dat vragen aan mijn da. Maar zij gaat rapper enten dan ik.  :biggrin2:

Nu oscar heeft demodex, dus ik zou in deze toestand liever niet enten?
Lizzy
Moderator

Re: Kijken jullie even mee?

Berichtdoor Lizzy » Wo 20 Jun 2012, 08:38

Sieglinde schreef:Vandaag oscar zn boekje gehad en dit zijn de entingen die hij heeft gehad:
Geboren 1/1/12
16/2/12: nobivac puppy dp( en nr 1 en 3 omcirkeld! Ken niets van ndl paspoorten :d)
8/3/12: novibac kc, nobivac parvo c, nobivac lepto. En hier staat er iets bij gekrabbeld van over 5weken
25/4/12: nobivac dhppi en nobivac lepto

Nu ik ben niet geheel thuis in enten, en ja ik kan dat vragen aan mijn da. Maar zij gaat rapper enten dan ik. :biggrin2:

Nu oscar heeft demodex, dus ik zou in deze toestand liever niet enten?

Is je vraag nu of je Oscar wel of niet moet vaccineren? Maar hij is toch pas gevaccineerd, in april? Met de hele rattenplan..... En nee, een hond die demodex heeft, moet je niet vaccineren. In de bijsluiter staat heel duidelijk dat de hond gezond moet zijn. En dat is om meerdere redenen. Ten eerste omdat de enting mogelijk niet aanslaat als de hond niet gezond is. Ten tweede omdat een hond alleen maar zieker kan worden als ie wel geent wordt en toch al ziek is. En een hond met demodex, die is niet gezond, mag dus niet gevaccineerd worden.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Wo 20 Jun 2012, 10:30

Je hoeft sowieso niets tot een jaar na zijn laatste vaccinatie in het boekje. Dus pas in april 2013. Ik laat Ilan dan eerst titeren en bepaal op basis daarvan.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”