natuurlijk middel tegen teken en vlooien: CdVet teek en vlo exit

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Yvonne K
5-sterren

natuurlijk middel tegen teken en vlooien: CdVet teek en vlo exit

Berichtdoor Yvonne K » Vr 15 Jun 2012, 17:35

Ik ben benieuwd of iemand dit middel kent en hoe de ervaringen zijn.
De tekst heb ik gehaald van de website die het verkoopt.

CdVet teek en vlo exit voor honden is een natuurlijk alternatief voor de conventionele afweer van bijvoorbeeld teken en vlooien. De lichaamsgeur van de hond wordt minimaal veranderd, zodat mens en hond dit niet kunnen waarnemen. Op insecten en andere kriebeldiertjes is de veranderde geur echter ondragelijk. (voldoende voor 1 dier voor 1 seizoen)

Samenstelling: Melaleuca alternifolia Oil, Simmondsia chinensis Oil, Lavandula angustifolia Oil, Geranium Oil Werkzame stof: Melaleuca alternifolia Extrakt (australisch tea tree olie)

Synthetische toevoegingsmiddelen per liter: GEEN

Toepassingsadvies: Gedurende drie weken dagelijks 1 druppel in elk ooraanzet inmasseren, of elk 1 druppel tussen de schouderbladen en bij de staartaanzet (direct op de huid) opdragen. Indien de grondstabilisatie is bereikt voldoet een toepassing van 1-2 per week.

Waarschuwing: cdVet Afweerconcentraat niet in de omgeving van de ogen toepassen. Dat in het tea tree olie aanwezige cineol kan oogirritaties veroorzaken.

Tip van de expert: Bij een toepassing gedurende het hele jaar geeft het cdVet Afweerconcentraat een optimale bescherming voor vlooien.
Lizzy
Moderator

Re: natuurlijk middel tegen teken en vlooien: CdVet teek en vlo exit

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Jun 2012, 17:41

Ik ken dit middel niet maar het lijkt er op wat er op de markt is qua natuurlijke middelen tegen vlooien en teken. En de werking is in de regel zo-zo. Maar ja, die echte gifzooi werkt ook niet 100% :-\
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Vr 15 Jun 2012, 21:05

Ik ken het niet, maar daar zit ook geraniumoil in net als in de Knock out van Espree (en dat werkt op het zenuwstelsel) Mag ik hier niet gebruiken bij honden met epilepsie.
lola woef
3-sterren

Berichtdoor lola woef » Za 30 Jun 2012, 19:33

ik heb tegenwoordig een ketting van barnsteen
amberdog heet het
tot  nu toe zeer tevreden over even afkloppen maar heb nog geeneen teek gehad dit jaar :D :D
Yvonne K
5-sterren

Berichtdoor Yvonne K » Zo 01 Jul 2012, 11:36

Toevallig hoorde ik van nog iemand die zo'n barnsteen aan de halsband van de hond had hangen tegen de teken.
En ze had ook nog geen teken bij de hond gezien.
Misschien moet ik dit eens proberen.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Do 12 Jul 2012, 21:09

Het lijkt me sterk dat honden de geur van de essentiële oliën niet zouden ruiken. Die ruiken alles.
petramarcel
4-sterren

Berichtdoor petramarcel » Vr 13 Jul 2012, 10:04

lola woef schreef:ik heb tegenwoordig een ketting van barnsteen
amberdog heet het
tot nu toe zeer tevreden over even afkloppen maar heb nog geeneen teek gehad dit jaar :D :D

Kunnen ze daar ook mee zwemmen?
Blafje
1-ster

Berichtdoor Blafje » Do 02 Aug 2012, 19:00

:) yep, je mag hem zelfs onder stromend lauwwarm water schoonmaken, maar waarom zou je hem niet even afdoen voor het zwemmen er zit geen losraaksluiting op, dus of hij breekt, ben je hem kwijt of je hond raakt ergens aan vast, ze adviseren zelf, bij het spelen met andere honden en door de struiken/bossage hem af te doen.  :)
Dus als ik ga wandelen en Floor mag los, dan gaat de halfslip en amberketting af, simpel  ;D
var Stolthet
4-sterren

Berichtdoor var Stolthet » Za 25 Aug 2012, 13:18

Ik ken het middel wel.. Heb een tijdje 2 honden ermee behandelt en 1 niet en de ander met een regulier middel. De 2 met vlo en teek exit (wel de kattenvariant = mild) hadden beduidend minder last van teken dan die regulier behandelt was. Bij diegene die niet werd behandelt heb ik eigenlijk nog nooit "veel" teken verwijderd.
Zelfs tijdens het schapen drijven en daardoor lopen ze dus veelvuldig door hoog gras e.d hadden ze eigenlijk geen teken terwijl de bordercollies die op hetzelfde terrein liepen 's avonds van tig teken (30 was geen overdreven aantal) bevrijdt moesten worden
Yvonne K
5-sterren

Berichtdoor Yvonne K » Za 25 Aug 2012, 15:47

Dat klinkt hoopvol.
Momenteel valt het hier erg mee met de teken maar ik ga het proberen als ik er ook weer tientallen per boswandeling uit moet halen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”