wie heeft er ervaring met propalin?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Do 14 Jun 2012, 18:34

Deja was verleden week een paar keer nat had dus haar urine wat laten lopen, heb de dierenarts gebeld en hij gaf mij propalin en zij daar bij ik zou haar ook op de pijnstillers zetten, het is een hond met behoorlijk hoge leeftijd en door haar spondylose en artrose zal ze best wat ontsteking hier en daar hebben, en heb je kans dat je hond weer wat vrolijker wordt.
Nou de vraag kan je dit afbouwen die propalin, ze was wel stantepee droog heb geen druppel meer gevonden na de eerste keer dat ik het haar had gegeven.
mysmoothcollies
4-sterren

Re: wie heeft er ervaring met propalin?

Berichtdoor mysmoothcollies » Do 14 Jun 2012, 20:15

Zelf heb ik 2 teefjes aan de Propalin. Ik vind het het meest milde middel en het fijnst te doseren. Ik zou zelf een maand de aanbevolen dosering geven en dan stoppen of misschien langzaam minderen. Zelf zit ik voor allebei de honden op een redelijke dosering. Ik probeer wel eens te minderen maar da lukt toch niet goed. Dan verliest de jongste van 5 jaar toch weer urine druppeltjes. De oudste heb ik best een tijdje op 1 dosering per dag gehad van 0,45 ml dat is dus weinig voor een hond van 23 kg. Helaas nu toch weer 2x daags maar wel onder de dosering die aanbevolen word. Ik denk kortom dat je er best een beetje mee kan spelen. Ook qua tijdstip waarop je de Propalin geeft bijvoorbeeld zou het verschil uit kunnen maken. Suc6! Ben benieuwd naar hoe anderen het e.e.a doen en hun ervaringen. Misschien hebben wij er ook nog wat aan.
luka en kira
5-sterren

Berichtdoor luka en kira » Do 14 Jun 2012, 21:55

Luka is nu 14 jaar en gebruikt al bijna 2 jaar Propalin. De eerste maanden heb ik de voorgeschreven dosering gegeven. Daarna afgebouwd. Ze zit nu op ongeveer de helft van de aanbevolen dosering. Ik geef het maar 1x per dag. Zij krijgt het altijd 's avonds na het eten toegediend.
Het gaat met Propalin in 9 van de 10 gevallen goed. Daarom heeft zij 's nachts ook een luier om (snugg ease).
Zij gebruikt daarnaast ook een pijnstiller i.v.m. arthrose in de rug: Previcox. Hierover wil ik je wel meegeven dat wanneer ik stop met Previcox geven, Luka acuut helemaal incontinent is. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik gekozen voor een andere pijnstiller. Volgens mij is er nog iemand op BP met deze ervaring (als ik het goed onthouden heb: Sita van Dorothea).
Naast deze middelen krijgt zij Doils joint en glucosamine compleet van de Groene Os. Hierin zit ook duivelsklauw en boswelia. Ik merk dat Luka daar heel goed op reageert.
Ik kan je de Propalin zeker aanbevelen.
Sterkte met Deja.
Groeten Ineke
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Do 14 Jun 2012, 23:34

luka en kira schreef:Luka is nu 14 jaar en gebruikt al bijna 2 jaar Propalin. De eerste maanden heb ik de voorgeschreven dosering gegeven. Daarna afgebouwd. Ze zit nu op ongeveer de helft van de aanbevolen dosering. Ik geef het maar 1x per dag. Zij krijgt het altijd 's avonds na het eten toegediend.
Het gaat met Propalin in 9 van de 10 gevallen goed. Daarom heeft zij 's nachts ook een luier om (snugg ease).
Zij gebruikt daarnaast ook een pijnstiller i.v.m. arthrose in de rug: Previcox. Hierover wil ik je wel meegeven dat wanneer ik stop met Previcox geven, Luka acuut helemaal incontinent is. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik gekozen voor een andere pijnstiller. Volgens mij is er nog iemand op BP met deze ervaring (als ik het goed onthouden heb: Sita van Dorothea).
Naast deze middelen krijgt zij Doils joint en glucosamine compleet van de Groene Os. Hierin zit ook duivelsklauw en boswelia. Ik merk dat Luka daar heel goed op reageert.
Ik kan je de Propalin zeker aanbevelen.
Sterkte met Deja.
Groeten Ineke

Deja is 14 jaar en 6 maanden en heb ong. een half jaar geleden te horen gekregen na foto's dat zij zeer ernstige spondylose had en dat incontinentie haar voorland was.
Zij poepte toen al af en toe in haar mand en had dat niet door, ze ligt in een biabed en wilde haar drol dan met haar neus over de rand gooien, ik dacht wat doet ze gek.
Zij krijgt al jaren glucosamine en ben begonnen met sashasblend, sinds een paar maanden die van puur en ook puur spondy.
Nu liet zij verleden week voor het eerst ook wat urine lopen en heb daarop de DA gevraagd om raad en kreeg toen propalin en novacam dit gaat super ze heeft er tot op heden geen last meer van gehad en ben al van 0.75 2 x daags naar 0.50 2 x daags gegaan, en dat gaat nog steeds goed.
Ik denk ook dat je zelf moet gaan kijken wat je hond nodig heeft maar als dit volgende week nog goed gaat ga ik naar 1 x daags en dan maar kijken.
Jij ook sterkte met Luka.
winni
4-sterren

Berichtdoor winni » Zo 17 Jun 2012, 12:34

Mijn vorige teef was van pup af aan al incontinent. Ik heb haar gedurende 2 jaar (al afbouwend) propalin gegeven en daarna kon ze d'r urine gemiddeld 4 uur ophouden.
En s'avonds na 20.00u kreeg ze geen vocht meer. Uiteraard rond die tijd ook geen drukke spelletjes meer met d.r.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”