Volledig elke dag

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Volledig elke dag

Berichtdoor Barfplaats

pleuntje
5-sterren

Volledig elke dag

Berichtdoor pleuntje » Ma 04 Jun 2012, 11:14

Ik lees steeds dat je niet elke dag compleet hoeft te voeren, maar is het erg als je dat wel doet. Bandit doet het niet goed op grotere hoeveelheden orgaan per keer. Ik barf nu ruim een jaar en hij doet het super. Maar ik geef wel elke dag vleesbot, spiervlees, orgaan en groenten. 1 keer per week geef ik alleen pens en dat gaat wel goed. En 1 keer per 14 dagen krijgt hij een grote runderstrot als maaltijd. Het kan natuurlijk best zijn dat hij het nu beter zou verdragen nu we meer dan een jaar verder zijn. Maar ik ben het nu zo gewend.
Laatst gewijzigd door pleuntje op Ma 04 Jun 2012, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramses1
5-sterren

Re: Volledig elke dag

Berichtdoor Ramses1 » Ma 04 Jun 2012, 11:29

Hier werd het in het eerste jaar ook niet goed verdragen zoveel orgaan in één keer.
Ik voerde ook elke dag compleet en na een jaar heb ik het veranderd naar 4x vlees en 3x orgaan.

Omdat mijn beide honden veel trainen en ik eigenlijk altijd orgaan droog als beloning brokje geef ik iets minder orgaan als maaltijd en door de beloningen krijgen ze genoeg orgaan binnen.
Dit was een tip van een Barfer en het bevalt me prima.

Volgens mij kan het geen kwaad, elke dag compleet en als je het prettig vind zou ik het gewoon zo laten.
Maar mij bevalt dit zo beter, en ik vind ook veel makkelijker dan al die kleine orgaan porties in de vriezer.
pleuntje
5-sterren

Berichtdoor pleuntje » Ma 04 Jun 2012, 11:41

Dank je. Ik verpak per dag. Dus alles in een zak bijelkaar dus dat is het probleem hier niet. Als het niet uitmaakt wil ik gewoon zo blijven voeren. Ben het nu zo gewend.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Za 09 Jun 2012, 20:18

Ik geef ook iedere dag compleet, Hope kan niet poepen als hij geen orgaan krijgt.
Barf is denk ik juist zo goed omdat je het per individu aanpast. Dus als jou hond het beter doet op iedere dag compleet, zou ik dat zo laten.
Kim en Casper
4-sterren

Berichtdoor Kim en Casper » Ma 18 Jun 2012, 11:49

Ik geef ook iedere dag compleet. Dat gaat hier t beste met de ontlasting. In de ochtend vleesbot in de avond orgaan met spiervlees en groente.
BAC
5-sterren

Berichtdoor BAC » Za 30 Jun 2012, 13:10

Erwin heb ik toen dezelfde vraag gesteld, hij zei je moet doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt, en als de hond het er goed op doet waarom zou je dan iets anders gaan doen omdat de meesten dat doen?

Ik voer dus alle dagen bot, orgaan en spiervlees met groente.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”