Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2355553
hoi,
mijn hond is soms een ongelooflijke muts met eten....
een poosje hebben we gedacht dat het door haar HD kwam (pijn) dat ze slecht at, maar ondertussen verdenk ik haar van miepgedrag..  >:(
vanavond had ze een zalmkop moeten eten, maar die is maar voor de helft opgegaan.
voor morgen ligt er al een kalkoennek en spiervlees uit. Hoe moet ik dat nou oplossen?
Gewoon morgenochtend die kop weer aanbieden? en alles een dag doorschuiven?
En wat als ze die kop opeet, 's avonds dan het hele dagvoer van morgen geven??
M'n hele menu loopt zo helemaal in het honderd..... :(

grt, simone
#2355678
pike schreef: Ik zou vandaag opnieuw de kop aanbieden, het andere eten kan gerust een dag in de koelkast blijven wachten. Als ze de kop opeet dan zou ik het eten dat voor vandaag bestemd was pas morgen geven. Dus vandaag niks nieuws uit de vriezer halen.
Kan het misschien ook zijn dat je teveel voert aangezien de kop wel voor de helft op is?
Ik zou het ook zo doen. Maar het is misschien niet zo'n gek idee om de zalmkop door midden te knippen en de helft te geven. Desnoods met wat pens.
#2355697
smulpaap schreef: Dat is idd wat bij mij ook opkomt . Zo,n zalmkop kan best eens teveel zijn ( voor een beginnende barfhond ) Hoe zwaar is je hond ? Ze willen er nog weleens misselijk van worden nl
En als ze dat voelt ?
hoi, ze eet wel vaker een zalmkop maar nu ik er over nadenk, ze loopt er altijd een beetje mee te klieren (lang erover doen om m weg te krijgen). Ze lijkt wel honger te hebben, maar alsof het teveel gedoe is om hem op te eten. Ze is niet misselijk ervan, dan kan ik wel zien. Ze is trouwens 30,5 kg (wit herdertje)
#2355699
Lizzy schreef: Ik zou het ook zo doen. Maar het is misschien niet zo'n gek idee om de zalmkop door midden te knippen en de helft te geven. Desnoods met wat pens.
Oke, dus gewoon zalmkop aanbieden, wel wat orgaan/pens eruit halen voor erbij dan? Want ze zou 800 gram per dag moeten krijgen. Die zalmkop was iets van 400 gram. dus ze heeft nog wel wat nodig erbij...

Bedankt voor alle adviezen!
#2355823
Reno had ook moeite met de zalmkop. Hij wist ook niet waar hij aan moest beginnen, het glibberde zo zijn bek weer uit. Om hem te laten wennen aan de smaak hebben we de kop gemalen in de handvleesmolen. Toen vond hij hem wel lekker.  Na de 2e zalmkop at hij het wel gewoon op. Misschien als je de kop in delen krijgt gesneden, dat hij er wel raad mee weet.
Ook zou je misschien eerst zalmsnippers of het middenstuk met staart kunnen voeren i.p.v. de kop.

Ik denk als je er nu iets anders bij gaat geven, dat hij alleen dat lekkere, "makkelijke" vlees opeet en de kop toch laat liggen. Of je moet het al fijnmalen, dan kan je er wel iets aan toevoegen. Uitsorteren is voor je hond dan ook geen optie meer.
#2356100
ik heb 's middags de zalm een paar keer overmidden geknipt, ze begon gelijk aan 1 stukje te eten, maar liet het heel snel toch weer liggen. na de middagwandeling was de pens ontdooit dus die heb ik erbij gedaan. Dat was zo op en de zalm liet mevrouw gewoon liggen....
's avonds toch maar de kalkoennek gegeven en die was zo weg.....geen zalm meer voor haar voorlopig!
trouwens goor werk om die kop overmidden te knippen....die ogen zijn al niks die je zo aanstaren, maar met knippen knipte ik bijna door de tong heen  :P
#2356152
Ze lust ze zalm duidelijk niet zo graag.
Dan is het aan jou of je daar een punt van maakt of niet en ze het gewoon toch maar moet eten of je haar krediet geeft.
Sommige honden eten het wel als het gemengd is met andere vis.  Bij kiezebrink vb kan je vette vismix kopen, misschien dat ze dat wel graag lust.
Vis bevat toch wel goede zaken.  :-\
#2356165
Maar die vismixen van KB zijn gemalen...
Voor mijn katten is dat leuk omdat die anders geen vis eten (gemalen vis kan ik dan nog mengen met wat anders wat ze wel lekker vinden)
Voor een flinke hond is het wellicht wel leuk om te knagen op vis.
Je zou ook eens kunnen proberen of ze wat kleinere vissen wel blieft. Denk dan bv aan haring, sprot, (hors)makreel, anjovis. Dit zijn allen vette vissen.
#2356187
Ik voer zelf alleen gemalen zalm. Vind zalmkoppen echt goor en ik hoeft niets te voeren van mezelf wat ik uitgesproken goor vind. Heb nu wel om te proberen een pond haring en een pond makreel besteld. Dat zijn hele vissen en hoewel ik dat nog steeds niet echt leuk vind, gaat dat wel. Oscar at de haring vandaag met smaak op. Deze visjes zijn verder ook helemaal niet zoveel knaag en kauwwerk, maar het is toch anders dan gemalen. Misschien een goede optie.
Anders kun je bij Lupa gemalen zalm kopen en ook haaksbarf heeft zalm als smaak. Dus dat alternatief heb je wel.
#2356315
Limpy schreef: Dan zijn de vismixen wel leuk ja.
Maar daarom stelde ik al kleinere vette visjes voor, anjovis en horsmakreel is hapslikweg voor een hond.
hoi, ik denk dat Sita het knagen op zich juist wel heel leuk vindt! Maar die zalm is op een of andere manier misschien toch teveel of te moeilijk...
ik weet dat ze forel lekker vindt en dat is iig een stuk kleiner. Dat kan ik altijd geven en inderdaad anjovis e.d. gaan proberen! Gemalen vindt ze niks....mijn KVV van lotgering heb ik aan mijn schoonzus gegeven...werd met lange tanden gegeten. En sinds afgelopen zondag over op helemaal zelf samengesteld, hartstikke leuk en Sita vindt de nieuwe smaken tot nu toe lekker, maar die zalm toch maar niet  ;D

ik zat er alleen mee hoe ik het menu moest aanpassen, maar dat is nu wel opgelost. Spiervlees van vanavond schuift door naar morgenochtend en eendkarkas stond al op de planning en lag al in de koelkast. Even wennen hoor!!
thnx voor alle adviezen! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door