Hormonen en jeuk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Hormonen en jeuk

Berichtdoor Barfplaats

Extreme
5-sterren

Hormonen en jeuk

Berichtdoor Extreme » Di 29 Mei 2012, 20:51

Wie heeft een suggestie.
Ik heb een teef van 9 jaar, 2x p/ jaar loops, heeft jeukklachten die jaren onderdrukt zijn geweest door  dexamethason, dit is inmiddels sinds bijna een half jaar afgebouwd en word  niet meer geslikt. I.p.v deze medicijnen krijgt ze nu 2 tot 3 x pdag puur huid, daar doet ze het meestal redelijk goed op, behalve als ze loops moet worden, dan kan ik haar denk ik drenken erin, maar de jeuk word dan stukken heviger.
Ik wilde haar toen ze jonger was laten steriliseren, maar op advies van Da dit niet laten doen, omdat haar hormonen blijkbaar een bescherming bieden tegen de jeuk. Maar ja 2x p jaar loops, bijna altijd schijnzwanger, en dan iedere keer voor/tijdens loopsheid/schijnzwangerschap de jeuk die wel minder is met Puur huid, maar af en toe weer best hevig.
Weet iemand een middel die ik bij de puur huid kan geven in tijden van haar loopsheid??
Laatst gewijzigd door Extreme op Di 29 Mei 2012, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Hormonen en jeuk

Berichtdoor Lizzy » Wo 30 Mei 2012, 09:32

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de redenatie van je DA niet erg goed begrijp..... Ik zou juist denken dat een castratie deze problemen zal oplossen?
En met zo'n gecompliceerde klacht, zou ik zelf een homeopaat raadplegen, als ik jou was.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Zo 10 Jun 2012, 23:05

ik heb  een sheltie gehad, die had rond de loopsheid altijd jeuk, ze werd dan helemaal rood/vurig. Eerst hebben we dat jaren kunnen oplossen door een homeopatisch middel te geven gedurende deze periodes. Later is ze gesteriliseerd (baarmoeder ontsteking) en ze heeft nooit weer jeuk gehad.
Laatst gewijzigd door charmed op Zo 10 Jun 2012, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Ma 11 Jun 2012, 21:02

Charmed, wat was het homeopatische middel die jullie hebben gegeven?
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 12 Jun 2012, 00:39

Extreme schreef:Charmed, wat was het homeopatische middel die jullie hebben gegeven?
Dat moet ik even nakijken morgen. Is een hele berg wat ik dan door moet zoeken. Ga ik morgen even doen.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 12 Jun 2012, 21:31

Ik ben maar onderop de stapel begonnen  :biggrin2: Het middel heet Urtrica Pentarkan, vroeger was dat van VSM te bestellen, nu niet meer, ik vond het nog wel in Duitsland http://www.juvalis.de/urtica-pentarkan-h-a0180924.html
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 12 Jun 2012, 21:48

Ik kwam ook tegen Urtica complex, dat heeft dezelfde werking als Urtica Pentarkan.
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Di 12 Jun 2012, 21:58

Ok thanks charmed voor je snelle reactie, ga even rustig lezen wat het is en idd waar te koop.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”