Vinden jullie haar te mager

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

itslein
2-sterren

Berichtdoor itslein » Vr 25 Mei 2012, 00:34

Volgens de dierenarts zit ze op het randje en moeten we haar echt brokken bij gaan voeren  :o. Dat gaat dus niet gebeuren. Ze eet goed, glimt als een spiegel maar is inderdaad niet vol. Met kvv zat ik bijna op een kilo per dag. Nu ik steeds meer barfprodukten toevoeg krijgt ze zelfs nog wat meer. Ze woog vorige week 13.5 kilo en groeit ongeveer een kilo per week. Ze is heel aktief en verbruikt dus ook veel.

Afbeelding
MargaS
5-sterren

Re: Vinden jullie haar te mager

Berichtdoor MargaS » Vr 25 Mei 2012, 00:48

Welk randje bedoelt die beste man? Ze ziet er volgens mij goed uit.
Lekker zo door gaan. Mijn ervaring is dat ze op een gegeven moment prima uitzwaren en als je niet oplet zelfs te dik worden.
Omdat wij onze honden showen laat ik ze pas zien als ze goed in verhouding zijn. Ervaring heeft geleerd dat de mollige brokkenhonden de voorkeur van de keurmeesters hebben.
Geeft niks, "mijn tijd" komt vanzelf.
DewiSam
3-sterren

Berichtdoor DewiSam » Vr 25 Mei 2012, 06:22

De dierenarts maar lekker laten babbelen, naar mijn mening ziet zij er ook goed uit hoor ;)
itslein
2-sterren

Berichtdoor itslein » Vr 25 Mei 2012, 10:15

Bedankt Dewi en Marga. Je wordt toch onzeker als ze zoiets tegen je zeggen en gaat dan toch een klein beetje aan jezelf twijfelen.  Je hoort niet graag dat je pup tegen ondervoeding aanzit. Ze groeit wel heel hard de hoogte in en daar gaat alle energie waarschijnlijk in zitten. Haar broertjes die flink groter waren zijn op 1 na nu niet meer groter, maar wel breder en zwaarder. Maar geen van hen glanst zoals zij.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Vr 25 Mei 2012, 12:56

ik vind dat ze er ook prima uitziet hoor!! :)
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Vr 25 Mei 2012, 16:08

ziet er puik uit!
een jonge hond hoort niet 'dik' te zijn, zorgt enkel voor last!
1 kg per week, keurig hoor!
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Vr 25 Mei 2012, 16:53

Jouw DA moet beter weten ::)

Als je een jong dier meer voer geeft zal deze maximaal gaan groeien en zeker geen vet aan gaan zetten. Dat is de reden dat je vnl grote hondenrassen schraal op moet laten groeien, de gewrichten & pezen kunnen de maximale bot & spiergroei namelijk niet bijhouden en zo verhoog je de kans op gewrichtsproblemen.

Hond ziet er, zo als ik op de foto kan zien, echt wel goed uit!
syiryo
4-sterren

Berichtdoor syiryo » Vr 25 Mei 2012, 17:12

onze puppemans groeit ook een kilo per week (golden 16 weken), en die staat ook hoog op de poten nu. Hij ziet er ook niet echt vet uit. Maar onze da vond hem er goed uitzien hoor, en vond een regelmatige groei ook belangrijk, zeker omdat ie waarschijnlijk een flink formaat wordt.
itslein
2-sterren

Berichtdoor itslein » Vr 25 Mei 2012, 17:59

Bedankt allemaal voor jullie reakties! Het laatste wat je wilt is een ondervoede hond. Hier zie je haar trouwens genieten van een karkasje. Ze begraaft haar botten het liefst eerst half, graaft ze dan weer op en begint daarna pas met kauwen. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Dat proberen we haar nu maar af te leren  :biggrin2:

Afbeelding
rupa
4-sterren

Berichtdoor rupa » Za 26 Mei 2012, 10:10

ziet er top uit hoor.
laat maar kletsen en anders gewoon een andere da zoeken.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Za 26 Mei 2012, 10:13

Trouwens, als hij haar te mager vind...waarom dan brok erbij, als het al zo zou zijn kan je met meer Barf toch ook meer hond kweken?  ???
itslein
2-sterren

Berichtdoor itslein » Za 26 Mei 2012, 11:27

[quote="martine-tom"]
Trouwens, als hij haar te mager vind...waarom dan brok erbij, als het al zo zou zijn kan je met meer Barf toch ook meer hond kweken?  ???
[/quote]

Barf is nooit compleet en bovendien ook heel gevaarlijk. In brokken zit alles wat een hond nodig heeft in de juiste hoeveelheden. Daar zijn jarenlange studies aan vooraf gegaan en vooral de brokken die de dierenarts had waren bijzonder goed voor haar. Dat was zo ongeveer de strekking van het verhaal. Bovendien waren de brokken heel lekker volgens de dierenarts. Ze gaf er haar 1 die ze in haar mondhoek liet hangen en daarna zsm uitspuugde. Toen probeerde de dierenarts een ander brokje, maar toen draaide ze gewoon haar kop om. Dan moest ik er maar wat water overheen doen want pas als ik brok voerde gaf ik de hond een goede, complete maaltijd. Ach ja.

Hier zitten geen holistische dierenartsen in de buurt. Anders was ik daar al lang naartoe gegaan.

Afbeelding
rupa
4-sterren

Berichtdoor rupa » Za 26 Mei 2012, 19:30

[quote="itslein"]

Hier zitten geen holistische dierenartsen in de buurt. Anders was ik daar al lang naartoe gegaan.

[/quote]

je hoef toch niet speciaal naar een holistische dierenarts te gaan? maar een da die niet pro brok is.
chery
5-sterren

Berichtdoor chery » Za 26 Mei 2012, 20:29

Ik zie een jonge gezonde hond, die prima in haar vel zit!!! Dat uitzwaren komt straks vanzelf! Wat is het eigenlijk voor ras, want ik vind haar wel heel leuk :-* is het een cane corso? of zit ik helemaal mis?[size=80][/size]
SjaakBF
3-sterren

Berichtdoor SjaakBF » Zo 27 Mei 2012, 23:14

;D Te mager en op het randje?
Wel nee, je hond ziet er prachtig uit!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”