Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door paulavanloenen
#2348368
Er is 1 van onze honden ziek.  :( Hij weet dat hij zielig is en maakt daar optimaal gebruik van, haha. Die zielige oogjes vragen steeds om een kleine aai over zijn bolletje. Maar goed nu heb ik een vraagje.

Alex heeft een maag/darminfectie (en ook nog een 'verkoudheidsvirus', dik slijm/snot uit zijn neusje) en heeft daarvoor een AB spuit gehad. Hij moet op de gekookte kip en rijst van de dierenarts. Nu Barf ik nog maar een kleine 2 weken, maar hij heeft voor die tijd altijd KVV Haaksbarf gegeten.
Ik heb hem dus nu geen rijst gegeven en de kipfilet gewoon in hele kleine stukjes gesneden en rauw gevoerd.
De kipfilet is bijna op en nu kan ik naar de winkel rennen om nieuwe te kopen, maar ik heb in de vriezer ook nog KVV liggen.
Kan ik hem dat al geven of is dat nog te scherp voor de maag/darmen?
Zo ja, nog maar een paar dagen KVV kip geven of kan ik een ander diersoort pakken?

Hij moest van de dierenarts 4 dagen kip en rijst eten, dus als Alex een beetje opknapt wil ik van het weekend het Barfen weer oppakken.
Door Lil
#2348388
wat een ouderwets advies.

Hier is het 1 a 2 keer per jaar bij beide honden prijs en mijn da adviseert om het voer dat ze normaal krijgen gewoon door te voeren. Verandering is namelijk ook niet goed voor de darmen die uit conditie zijn.
Nu geef ik voor 80% kvv, dus als ze zich niet lekker voelen 100% kvv (kan me voorstellen dat botten niet lekker verteren). Als de ab op is een goede probiotica gaan geven en ik zou ook even okugest halen voor de maag en darmen. Kun je de kinderdosering aanhouden.
Door paulavanloenen
#2348397
Gelukkig, ik denk dus wel goed. Zo raar om het advies van de dierenarts niet te volgen...
Dan geef ik hem deze week KVV.
Probiotica heb ik in huis, heb ik laatst meebesteld met vlees. Dus dat is wel handig.
Over de Okugest heb ik hier ook al eens gelezen, dus dat zal ik vandaag halen.
Dank je wel voor de adviezen.
Door Lizzy
#2349427
Heel goed, dat je dit advies niet op hebt gevolgd. Rijst verteerd uitermate slecht. Gekookte kip ook. En steeds voer wisselen maakt de boel ook niet beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door