Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
#2338598
Ik heb een vraagje. Er wordt vaak gezegd, dat het goed is om verschillende merken KVV af te wisselen. Ik vraag mij echter af of er daarmee bedoeld wordt dat je de ene dag bijvoorbeeld Carnibest geeft en de andere dag Lotgering of wordt bedoeld de ene week Carnibest en de andere week Lotgering. Ik gaf altijd Carnibest en heb nu sinds een paar dagen Lotgering.

Ik lees nu dat lotgering erg vet is en dat je daar veel minder van nodig hebt. Ik gaf altijd 150 gram Carnibest en weet niet hoeveel Lotgering ik nu moet geven. Ik zit ook te denken om per maaltijd half Carnibest en half Lotgering te geven (daardoor minder vet)of wordt op deze manier mengen afgeraden?
Door Parelridder
#2338608
Of je dagelijks half om half geeft, een aantal dagen per week het één en de andere dagen het ander geeft of de ene week dit en de andere week dat, dat maakt niet zo veel uit. Hooguit als je hond toevallig gevoelig reageert hierop tav de darmen.
Ook qua verminderen van het gemiddelde vetpercentage door naast Lotgering een andere kvv te geven maakt het niet uit hoe je dat doet. Je komt indien je sam/sam geeft op gemiddeld zo'n 19% vet uit, of je het nu per dag samen geeft of per week wiselt. Dat zul je moeten oplossen door ofwel de hond minder voeding te geven ofwel heel flink te gaan sporten.

Barfplaats wordt gesponsord door